Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Dieta Montignaca opiera się na stwierdzeniu, że główną przyczyną nadwagi są przede wszystkim węglowodany. Przyznać należy, że jest w tym stwierdzeniu sporo racji, węglowodany to wartości odżywcze, bez których organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować, jednakże ich nadmiar może mieć efekty odwrotne do pożądanych. Dieta Montignaca reguluje poziom węglowodanów, dzięki czemu szybko zrzucisz nadmiar kilogramów. 


Na czym polega dieta Montignaca?

Autor diety, Michel Montignac, wychodzi z założenia, że przyczyną nadwagi są przede wszystkim węglowodany, które w znaczny sposób powodują wzrost stężenia cukru we krwi. Unikanie produktów węglowodanowych o określonym indeksie glikemicznym, pozwoli zoptymalizować gospodarkę węglowodanową, a docelowo zrzucić nadmiar kilogramów.

Dieta Montignaca jest bardzo prosta i bezpieczna, dlatego też można ją polecić każdemu. Nie ma w niej żadnych ograniczeń w jedzeniu ani liczenia kalorii. Jeść należy tyle, aby nie czuć głodu.

Śmiało można ze sobą łączyć białka, węglowodany i tłuszcze, aczkolwiek należy zwrócić uwagę, by były to produkty o niskim indeksie glikemicznym. Główną ideą diety jest to, aby zniwelować wysoki poziom cukru we krwi, który automatycznie zmusza trzustkę do pracy na wysokich obrotach.

Stosując dietę Mointignaca, w ciągu trzech miesięcy można schudnąć do 15 kilogramów.

Najwięcej cukru w czasie trawienia pokarmów dają właśnie węglowodany, które znaleźć można przede wszystkim w warzywach, owocach i zbożach. Cukier występuje także w mleku i miodzie.

Należy podkreślić, że niektóre węglowodany powodują nieznaczny wzrost poziomu glukozy we krwi, inne natomiast bardzo wysoki. Tych drugich należy unikać, a najlepiej całkowicie wykluczyć je z codziennej diety – działanie to zoptymalizuje funkcjonowanie organizmu i pozwoli stracić nadmiar tkanki tłuszczowej.

metoda Montignaca opiera się na kontroli indeksu glikemicznego

Czego unikać, a co jeść?

Produkty zakazane w diecie Montignaca to te, których indeks glikemiczny jest wyższy niż 50. Należy wymienić tu m.in. ziemniaki, z wyjątkiem młodych, białą mąkę, kukurydzę, biały ryż, białe pieczywo, cukier, cukierki, ciasta, ciastka, słodzone konfitury, miód, banany, winogrona, suszone owoce, frytki oraz piwo.

Warto także pamiętać, że indeks glikemiczny danego produktu zależy od sposobu jego przyrządzenia, np. surowa marchewka ma indeks glikemiczny 16, a gotowana już 47.

Wskazane i całkowicie bezpieczne jest spożywanie produktów, których indeks glikemiczny nie przekracza 35. Są to przede wszystkim świeże warzywa i owoce, warzywa strączkowe, nasiona i zboża, a także jogurt naturalny, gorzka czekolada w niewielkich ilościach, pędy bambusa, musztarda ostra typu dijon, syrop z agawy, grzyby. Ważne jest także białko, które powinno obejmować 1/3 codziennej diety. Najlepiej spożywać chudy nabiał, chude, białe mięso, ryby morskie, a także rośliny strączkowe.

Nie należy zapominać o tłuszczach, które także są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu – najzdrowsze są tłuszcze roślinne.
Ważne jest także łączenie produktów – najlepiej wybierać składniki, które współgrają ze sobą i wzajemnie się uzupełniają. Przykładem może być tutaj chudy twaróg i rzodkiewka, płatki jęczmienne z chudym mlekiem, fasolka szparagowa z mięsem z indyka, sałata z rybą czy papryka z domowym pasztetem.

Może metoda żywienia Montignaca przypadnie do gustu również tobie? Sprawdź!