Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Czy skuteczne odchudzanie jest możliwe jedynie wówczas, gdy liczenie kalorii stanie się naszą obsesją, a dieta zacznie przypominać głodówkę? Choć wielu kobietom wydaje się, że jest to scenariusz, dla którego nie ma alternatywy – nie oznacza to, że mają one rację. Istnieje przynajmniej kilka prostych sposobów na skuteczne odchudzanie, które nie wymagają od nas przesadnego poświęcenia.


Sposób pierwszy na odchudzanie – sen

Tempo naszego życia jest oszałamiające, często dochodzimy więc do wniosku, że rezygnacja ze zbyt długiego snu może okazać się rozwiązaniem charakteryzującym się szczególnie dużą skutecznością. Rzeczywiście, niewielka ilość snu występująca w połączeniu z dużą ilością kawy potrafi wydłużyć czas naszej aktywności o kilka godzin. Jest jednak bardzo groźna dla naszej wagi.

Zdrowy sen to najbardziej skuteczny, a jednocześnie w pełni naturalny sposób na poprawę metabolizmu i przyspieszenie procesu spalania tkanki tłuszczowej. Co ważne, sposób ten jest skuteczny na odchudzanie nie tylko wówczas, gdy śpimy do południa. Sen powinien być przede wszystkim spokojny i regularny, może więc trwać nie dwanaście, a siedem godzin, a i tak przyniesie oczekiwane przez nas rezultaty.


Sposób drugi – nabiał wspomaga odchudzanie

Obecność nabiału w diecie odchudzającej budzi spore kontrowersje i często możemy natrafić na informacje o tym, że jest on wręcz niewskazany. Gdy jednak pozwolimy sobie na nieco bardziej wnikliwą analizę problemu, szybko zorientujemy się, że bardzo łatwo stajemy się ofiarami uproszczeń i niedomówień. Tak naprawdę naszym wrogiem jest nie sam nabiał, ale wysokokaloryczne dodatki serwowane nam przez jego producentów sprawiające, że utrzymanie niskiej wagi jest tak bardzo problematyczne. Sam nabiał (jeśli jest przyjmowany w naturalnej postaci), nie tylko pozwala nam na pozbycie się tkanki tłuszczowej, ale również wspomaga nasze mięśnie. Eliminowanie go z diety jest więc poważnym błędem.

W tym miejscu warto wspomnieć o jeszcze jednej zalecie nabiału. Jest on bardzo przyjemny w smaku, jeśli więc do naturalnego jogurtu dodamy kilka świeżych truskawek i kawałek banana – może się okazać, że stworzymy w ten sposób przysmak, który zredukuje naszą tęsknotę za słodyczami i odchudzanie stanie się prostsze.

woda wspomaga odchudzanie

Sposób trzeci – picie wody

O piciu wody (najlepiej niegazowanej) powinny pamiętać wszystkie kobiety, bez względu na to, czy starają się zrzucić nadmiar kilogramów, czy też myślą przede wszystkim o zdrowiu oraz urodzie. Panie, które się odchudzają, mają jednak przynajmniej kilka dodatkowych powodów, aby sięgać po ten orzeźwiający napój. Woda jest niezawodna, gdy chcemy pozbyć się tłuszczów z organizmu, a do tego wpływa korzystnie na nasz metabolizm. Co ciekawe, będąc na diecie warto sięgać po wodę prosto z lodówki. Picie zimnej wody nie jest może najlepszym pomysłem, gdy zmagamy się z anginą, w każdym innym przypadku może nas jednak zaskoczyć swoimi pozytywnymi rezultatami. Okazuje się, że organizm jest zmuszony do podgrzania jej do temperatury charakterystycznej dla naszego ciała, a co za tym idzie – musi użyć w tym celu znacznie więcej energii. Nasza waga tylko na tym zyskuje.


Sposób czwarty – jedzenie na mniejszym talerzu

Czasem chcąc osiągnąć cel, który sobie stawiamy, decydujemy się na odwołanie się do rozwiązań co najmniej zaskakujących. Jednym z nich jest rezygnacja z dużego talerza, na którym zawsze serwowałyśmy sobie posiłki. Teoretycznie, nie jest to rozwiązanie szczególnie wartościowe, trudno bowiem odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jak wielkość talerza może nas skutecznie odchudzić. Kobiety, które przetestowały tę metodę, potwierdzają jednak, że jest znacznie bardziej skuteczna niż początkowo mogłoby się to nam wydawać.

Tym razem nie wpływamy bezpośrednio na organizm, ale na naszą podświadomość. Okazuje się przy tym, że jest to działanie charakteryzujące się dużym stopniem skuteczności. Osoby, które myślą o odchudzanie, często nie radzą sobie ze świadomością tego, że muszą jeść mniej niż zazwyczaj. Mniejszy talerz nie zwiększa ilości spożywanych posiłków, pozwala jednak zapomnieć o ograniczeniu tak ważnym w czasie trwania diety. Wspomaga zatem odchudzanie na poziomie mentalnym.