Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Grejpfrut to nie tylko smakowity cytrus i świetny dodatek do sałatek owocowych – jego wyjątkowe właściwości sprawiają, iż jest idealnym owocem dla osób odchudzających się!


Niskokaloryczny cytrus na twoim talerzu

Grejpfrut ma niewiele kalorii, a w przeciwieństwie do innych owoców, które możemy jeść kilogramami, jego cierpko-gorzki smak sprawia, iż nie jesteśmy w stanie zjeść go zbyt dużo. Nawet połówka grejpfruta potrafi wywołać uczucie sytości i zmniejszyć apetyt. Co więcej, grejpfruty przyspieszają metabolizm, wiec są świetnym owocem dla osób z „leniwą” przemianą materii. Do tego dzięki zawartości błonnika potrafią regulować pracę jelit, ruchy perystaltyczne i wypróżnianie, wpływając również pozytywnie na dobrą mikroflorę jelitową. Składający się w większości z wody grejpfrut działa oczyszczająco i pomaga usunąć toksyny z organizmu.


Bomba witaminowa

Grejpfrut jest produktem o wysokiej gęstości odżywczej; zawiera sporo witaminy C, odpowiedzialnej za poprawę naszej odporności i zmniejszenie stanów zapalnych, jak również beta karotenu, warunkującego produkcję witaminy A oraz stan naszej skóry i paznokci. Ponadto znajdziemy w nim również witaminy z grupy B (w tym tiaminę, odpowiedzialną za nasze zdrowie metaboliczne, właściwy przebieg cyklu Krebsa i odpowiednią ilość zsyntetyzowanych cząsteczek ATP) oraz potas (istotny elektrolit, który tracimy wraz z potem).

grejpfrut ma wiele wspaniałych właściwości

Grejpfrut a spalanie tkanki tłuszczowej

Grejpfrut wpływa korzystnie na nasz profil lipidowy oraz przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i wykorzystywanie jej jako paliwa. Warto wiedzieć, iż grejpfruty mają niski indeks glikemiczny, a ich spożycie nie powoduje nagłych „skoków energetycznych”.


Prozdrowotne właściwości grejpfruta

Regularnie spożywanie tych gorzkich cytrusów niesie ze sobą wiele korzyści zdrowotnych - nie tylko pomagają w regulacji poziomu dobrego i złego cholesterolu HDL i LDL, ale i korzystnie wpływają na elastyczność naczyń krwionośnych i stan układu krążenia. Grejpfruty są dobrymi przeciwutleniaczami, które pomagają zmniejszyć stres oksydacyjny i ilość wolnych rodników w organizmie. Regularne podjadanie grejpfrutów pomaga walczyć z insulinoopornością i zmniejszyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2 (dzięki zawartości pektyn obniżają poziom glukozy we krwi). Ponadto dzięki właściwościom antybakteryjnym i przeciwzapalnym zmniejszają zmiany trądzikowe.


Jak zjadać grejpfruty?

Aby w pełni skorzystać z magicznych właściwości grejpfrutów, które mogą pomóc nam w osiągnięciu szczuplej sylwetki i pozbyciu się zbędnego otłuszczenia, powinnyśmy zjadać całe owoce, nie gardząc również białym miąższem, w którym znajduje się spora ilość witamin i minerałów. Pamiętajmy, iż kupowanie grejpfrutowego soku z koncentratu mija się z celem i poza smakiem nie zyskujemy praktycznie żadnych korzyści zdrowotnych; wszelkie smoothie i koktajle na bazie grejpfrutów są metabolizowane inaczej niż cały owoc, który zawiera spore ilości błonnika. Pamiętajmy, że niskokaloryczne monodiety grejpfrutowe w całości oparte na tym owocu nie są dobrym pomysłem, jeśli chcemy zdrowo i trwale schudnąć, pomimo prozdrowotnych właściwości samego grejpfruta. Warto wziąć pod uwagę fakt, iż liczne enzymy znajdujące się w tym owocu mogą wchodzić w interakcje z lekami i zaburzać ich wchłanianie. Jeśli więc regularnie stosujesz preparaty medyczne i chcesz włączyć większą ilość grejpfrutów do swojej diety, skonsultuj się ze specjalistą.