Dodano:

1
Kategoria: Motywacja

Im bliżej wiosny, tym więcej osób zaczyna uprawiać sport i wprowadza zdrowe produkty do swojej diety. Jednak nie wszystkim udaje się dotrwać w swoich postanowieniach i zaprezentować piękną sylwetkę na plaży. Jak uniknąć niepowodzeń, które niesie ze sobą odchudzanie? O czym warto pamiętać, by zrzucić zbędne kilogramy?


Odchudzanie – unikaj cukru

Cukier to zdecydowanie najgorszy wróg odchudzania. Nie bez powodu zwany jest "białą śmiercią". Ma nie tylko zły wpływ na sylwetkę, ale również powoduje choroby takie jak cukrzyca. Cukier ma właściwości uzależniające, dlatego zwykle nie kończy się na jednej kostce czekolady. Aby uniknąć kompulsywnego "pochłaniania" słodkości, najlepiej całkiem zrezygnować z cukru lub zastąpić go stewią. Występuje ona w postaci liści lub proszku, jest bardzo słodka, a przy tym nie ma kalorii. Odchudzanie nie zostanie tym samym zaprzepaszczone.


Pij dużo wody, by wspomóc odchudzanie

Woda to podstawa podczas odchudzania – to ona tworzy środowisko dla reakcji zachodzących w organizmie. Im więcej jej dostarczymy, tym szybciej mogą przebiegać procesy metaboliczne. Dlatego właśnie woda przyspiesza przemianę materii i powoduje, że spalanie staję się jeszcze efektywniejsze. Ponadto oczyszcza organizm z toksyn i zmniejsza apetyt. Kiedy niedługo po posiłku najdzie nas ochota na drobną przekąskę, lepiej sięgnąć po szklankę wody, która zapełni żołądek i zniweluje uczucie głodu.

odchudzanie może być efektywne

Jedz regularnie – odchudzanie stanie się łatwiejsze

Zdrowy jadłospis powinien opierać się na 4-5 posiłkach spożywanych w regularnych odstępach czasu. Ostatni posiłek najlepiej zjadać trzy godziny przed snem. Porcje nie powinny być duże. Częstą wymówką nieregularnego jedzenia jest praca. Jednak nawet poza domem można odżywiać się zdrowo. Wystarczy poprzedniego dnia przygotować sobie obiad, który można włożyć do pojemnika i szybko podgrzać w kuchence mikrofalowej. W pracy sprawdzają się również sałatki warzywne i owocowe, które bez problemu możemy zabrać ze sobą i zjeść w czasie przerwy.


Nie zapominaj o warzywach i owocach

Warzywa i owoce zawierają dużo wody, która pomaga w odchudzaniu. Ponadto nie są bardzo kaloryczne. Zamiast batonika oblanego czekoladą, lepiej zjeść sałatkę owocową lub zrobić koktajl z owoców i chudego mleka. Jednak nie zapominajmy, że pyszne, słodkie owoce zawierają fruktozę, która jest cukrem prostym. Dlatego najlepiej spożywać je mniej więcej do godziny 15. Później organizm może nie zdążyć ze strawieniem cukru i odłoży się on w postaci tkanki tłuszczowej. Natomiast warzywa warto dodawać do posiłków jak najczęściej. Nie tylko świetnie smakują, ale są również źródłem wielu witamin i składników niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.


Nie unikaj ćwiczeń, a odchudzanie będzie efektywne

Przestrzeganie diety bez uprawiania sportu oczywiście sprawi, że schudniemy. Jednak efekty nie będą wówczas tak spektakularne i trzeba będzie czekać na nie dłużej. Każda aktywność fizyczna przyczynia się do spalania kalorii, więc warto ćwiczyć, jeśli mamy do zrzucenia kilka kilogramów. Ponadto, tylko dzięki ćwiczeniom możemy uzyskać jędrne ciało. Bez nich raczej nie powinniśmy liczyć na smukłą sylwetkę z wyrzeźbionymi, pięknie zarysowanymi mięśniami. Nie lubisz się męczyć, a ćwiczenia to dla ciebie prawdziwa katorga? Jeśli decydujesz się na odchudzanie, zapisz się na siłownię lub do fitness klubu i trenuj w grupie. Wówczas aktywność naprawdę staje się przyjemniejsza, a ludzie, którzy na twoich oczach osiągają efekty, będą dla ciebie dodatkową motywacją. Po pewnym czasie przekonasz się, że sport może uzależniać tak samo jak cukier.


Zachowaj zdrowy rozsądek

Jeśli jesteś na diecie, pamiętaj, by nie dać się zwariować. Nie słuchaj złotych rad każdego życzliwego znajomego, będącego samozwańczym mistrzem fitness. Pamiętaj o tym, że organizm potrzebuje odpoczynku, więc daj mu choć jeden dzień w tygodniu wolny od ćwiczeń. Nie wierz we wszystkie mity – jeśli chodzisz spać o północy, jedzenie kolacji o 18 będzie nierozsądne, ponieważ twój organizm przy pierwszym posiłku odłoży zapas tłuszczu na wypadek kolejnego tak długiego głodu. Jeśli zdrowo jesz i regularnie ćwiczysz, nie odmawiaj sobie przyjemności – jeśli raz w miesiącu pozwolisz sobie na burgera lub dużą porcję lodów,  nie miej wyrzutów sumienia. Zdrowy rozsądek jest kluczem do tego, by odchudzanie było zdrowe.