Dodano:

0
Kategoria: Porady

Nadchodzą Walentynki, a ty znów nie wiesz, co przygotować swojemu partnerowi na romantyczną kolację? Cóż, sprawa wcale nie jest taka prosta, zwłaszcza, że w wielu przypadkach nie chcemy, aby jeden dzień łakomstwa zniweczył nasze starania o piękną figurę. Dlaczego by więc nie przygotować... dietetycznej kolacji walentynkowej? Walentynki są czasem, który pragniemy spędzić z bliską nam osobą. To z kolei oznacza często przygotowanie w zaciszu domowego ogniska kolacji, przy której można się odprężyć i miło spędzić czas. Chcemy, aby taka kolacja była smaczna i pobudzała zmysły – czy jednak nie zapominamy również o aspekcie zdrowotnym oraz dietetycznym? Czy kolacja walentynkowa musi być bardzo tucząca? Okazuje się, że niekoniecznie – trzeba ją tylko dobrze przemyśleć.


Podstawowe zasady

Zanim przejdziemy do konkretniejszych przepisów, sprawdźmy podstawowe zasady przyrządzania takiej kolacji. Przede wszystkim wybierz do niej dobry trunek. Jeśli potrzebujesz czegoś do popicia, postaw na wodę mineralną bez gazu, która świetnie sprawdzi się do posiłku. Jeżeli wolisz alkohol, wybierz po prostu czerwone wino – jest zdrowe, poprawia krążenie i zdecydowanie pomoże w trawieniu.

Zamiast smażyć składniki kolacji, zdecyduj się na inną metodę ich przyrządzania – warzywa w chrupkiej formie bez trudu zrobisz podczas gotowania na parze, zaś mięso świetnie przygotuje się w czasie grillowania. Dobierz metodę do tego, jakich składników używasz. Tłuszcze zwierzęce zastąp roślinnymi, które są zdrowsze dla całego organizmu. Zamiast kupować deser, przygotuj coś sama – będzie na pewno zdrowiej i smaczniej.

Jeśli zdecydujesz się na mięso, pomiń raczej wieprzowinę, która jest mało romantyczna, a bardzo tłusta i może spowodować problemy trawienne. Postaw raczej na chude mięso drobiowe, zwłaszcza z kurczaka. Jeśli chcesz zmienić co nieco w menu, możesz zdecydować się np. mięso cielęce albo z królika. Dobrze sprawdzą się również ryby, choćby łosoś. Kolacja walentynkowa może być fit!

najważniejsze, by kolacja walentynkowa była przygotowana z miłością

Pyszny przepis na zupę

Jako pierwsze danie możesz podać coś, co pobudzi apetyt, a jednocześnie będzie dobrze wpływało na trawienie. Wybierz np. zupę-krem z warzyw: do wody wrzuć mrożony groszek, marchewkę, pietruszkę, selera i ziemniaki, a także nieco kalafiora. Gdy warzywa będą miękkie, zetrzyj je na krem za pomocą blendera, a następnie dopraw przede wszystkim ziołami, kurkumą i rozgrzewającym chili. Zupę na talerzu możesz ozdobić kleksem z jogurtu naturalnego, a jako dodatek podać np. własnoręcznie upieczone bułeczki oraz oliwę z oliwek z rozgniecionym czosnkiem – do maczania pieczywa.


Kolacja walentynkowa – przepis na danie główne

To, co zrobisz na danie główne, zależy przede wszystkim od waszych preferencji smakowych i tego, co lubicie najbardziej jeść. Może to być np. pieczona w piekarniku ryba w całości albo filet z łososia robiony delikatnie na parze. Do tego podać możesz ugotowane na parze warzywa, np. brokuł. Inną opcją jest upieczenie warzyw w piekarniku. Wystarczy pokroić ziemniaki na drobną kostkę, wymieszać z oliwą i przyprawami, a następnie zapiec do zrumienienia i miękkości wewnątrz. W innym przypadku, np. gdy jesteście wegetarianami, zdecyduj się na wydrążone papryki czy cukinie z warzywnym nadzieniem, zapieczone do miękkości w wysokiej temperaturze. Jeśli robisz sos, nie korzystaj z gotowych rozwiązań – lepiej będzie, gdy wybierzesz np. ekologiczny przecier pomidorowy i na jego bazie, z dodatkiem przypraw i cebuli oraz czosnku, przygotujesz sos.


Deser rządzi kolacją walentynkową!

Nic chyba nie idzie tak zgodnie w parze z miłością jak… czekolada. Małe odstępstwo nie zaszkodzi, jeśli wykorzystasz czekoladę gorzką. Pół kostki masła rozpuść z całą tabliczką połamanej, gorzkiej czekolady. Dwa jajka ubij z niecałą szklanką cukru na pianę, a następnie przesiej do tego szklankę mąki i dodaj nieco proszku do pieczenia, a potem – wystudzoną masę. Przelej do formy i piecz ok. 30-40 minut. I gotowe!

Kolacja walentynkowa w wersji fit? Z nami to możliwe!