Dodano:

0
Kategoria: Porady

Nowy Rok to czas, w którym wiele osób stawia przed sobą zadania, snuje plany i postanowienia na kolejne miesiące. Z ich realizacją bywa różnie, są jednak dziedziny, w których wprowadzenie nowości do trudnych nie należy. Mowa tu przede wszystkim o kuchni, a docelowo codziennej diecie, od której w dużej mierze zależy nasze zdrowie. Jak sprawić, by zdrowa dieta zagościła u nas na dobre i czy się nam to opłaci?


Żywieniowe plany

Dieta wielu osób do zdrowych nie należy. Wynika to przede wszystkim z czynników cywilizacyjnych – zbyt szybkie tempo życia, stres, notoryczny brak czasu. Nieodpowiednie odżywianie w dużej mierze odbija się na naszym zdrowiu, skutkując często nadwagą lub otyłością.

Nie od dziś wiadomo, że zdrowie powinno być czynnikiem priorytetowym. Aby tak się stało, należy wprowadzić pewne zmiany we własnym życiu, zaczynając – rzecz jasna – od zmiany nawyków żywieniowych. Zmiany powinny dotyczyć zarówno naszego talerza, jak i zawartości szafek i lodówki, nie mniej jednak pierwszym krokiem na tej płaszczyźnie powinny być jasno określone priorytety.

Inaczej rzecz ujmując, usiądź wygodnie, weź do ręki kartkę i długopis, a następnie wynotuj zdrowe węglowodany i warzywa, które można łączyć, tworząc kolorowe, smaczne i zdrowe kompozycje. Zmieniając wysokokaloryczne, tłuste potrawy na lżejsze, zapewnisz sobie i rodzinie zdrowie. Kolejnym krokiem jest zmiana zawartości lodówki, czyli uzupełnienie zapasów zdrowymi produktami. 

Warto pamiętać, że zdrowa dieta jest korzystna nie tylko dla ciała, ale także dla naszego umysłu, gdyż skutecznie poprawia koncentrację.

zdrowa dieta to podstawa

W zgodzie z naturą – zdrowa dieta

Człowiek od pradziejów związany jest z naturą – to właśnie od niej pochodzi nasz codzienny pokarm. Naturalne produkty zapewnią zdrowie i doskonałe samopoczucie, z całą pewnością są one lepszym rozwiązaniem niż te zmodyfikowane, nasycone chemią i konserwantami.

Posiłki – w miarę możliwości – powinny być urozmaicone, spożywane regularnie i w racjonalny sposób. Nie należy się przejadać, ale nie można także się głodzić. Warto zwrócić uwagę na to, aby ostatni posiłek był spożywany nie później niż około trzy godziny przed planowanym położeniem się spać.

Jeśli istnieje taka możliwość, staraj się spożywać posiłki wspólnie z domownikami, unikaj odgrzewania lub korzystania z półproduktów. Samodzielnie przygotowane danie jest nie tylko smaczne, ale przede wszystkim zdrowe i bezpieczne dla naszego organizmu. Poza tym, wspólny posiłek to doskonała okazja, by spędzić czas z rodziną.

Ważną funkcję odgrywają także płyny, szczególnie niegazowana woda mineralna. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest bardzo ważne, pozwala prawidłowo i harmonijnie funkcjonować.

Wskazane jest także ograniczenie mocnej kawy i herbaty na rzecz smacznych i znacznie zdrowszych herbat ziołowych i owocowych. Unikać należy także alkoholi, zwłaszcza piwa, nie mniej jednak od czasu do czasu można pozwolić sobie na lampkę czerwonego, wytrawnego wina.

Konieczne jest także wygospodarowanie czasu na odpoczynek oraz aktywność fizyczną. W wielu przypadkach może okazać się to trudne, choćby ze względu na nadmiar obowiązków zawodowych i domowych, jednakże każdy człowiek musi odpoczywać, by prawidłowo funkcjonować. Planując własny dzień należy uwzględnić także elementy sportowo-relaksacyjne. Zdrowa dieta? Zacznij wraz z innymi postanowieniami!