Dodano:

0
Kategoria: Porady

Zima nie jest idealnym czasem na odchudzanie; zazwyczaj nie myślimy o odchudzaniu, kiedy na zewnątrz panuje niska temperatura. Co zrobić, żeby schudnąć zimą?


Schudnąć zimą? Przecież potrzebujemy więcej kalorii

Natura dba o nas w różnych aspektach, więc oczywiste jest, że jesteśmy dostosowani także do zimowej pogody. Nie od dzisiaj wiadomo, że zimą po prostu zużywamy więcej kalorii na przeżycie. Jest nam zimniej, potrzebujemy spalać więcej kalorii, aby lepiej ogrzać nasz organizm. Odchudzanie zimą może więc być łatwiejsze, bo naturalnie zmienia się nasz bilans kaloryczny, szczególnie jeżeli dużo przebywamy na zewnątrz.


Zimowe sporty, czyli jak schudnąć zimą

Jak schudnąć zimą? Na pewno doskonale sprawdzą się różne zimowe sporty, które są intensywnymi ćwiczeniami i doskonale spalają kalorie. Przez godzinę na nartach można spalić nawet 1000 kcal, jeżeli będzie to bardzo intensywny trening. Przy mniejszym wysiłku spali się natomiast około 500 kcal. Jest to naprawdę dużo, biorąc pod uwagę dla porównania chociażby bieganie: godzina dosyć intensywnego joggingu spala 400–500 kcal, a przecież jazda na nartach sprawia, że odczuwamy mniej zmęczenia. Do najpopularniejszych sportów zimowych należą właśnie narty zjazdowe, biegówki, snowboard, a także jazda na łyżwach. Zimą można także biegać, ale nie jest to takie proste.

schudnąć zimą możemy przez wszelkie sporty zimowe

Zimowe bieganie

Bieganie zimą? To całkowicie możliwe, ale należy się do tego odpowiednio przygotować. Bardzo ważne jest odpowiednie ubranie, które składać powinno się z wielu cienkich warstw. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście założenie bielizny termoaktywnej, która doskonale odprowadza wilgoć ze skóry i nie pozwala się zbytnio spocić, a przy tym pozwala zatrzymać ciepło. Należy wybierać krótkie trasy, przebiegające w miejscach, w których nie ma wiele śniegu. Podczas biegu miejmy przy sobie butelkę z wodą do picia, a także batonik energetyczny, który można przekąsić nawet w biegu. Jeżeli nie czujemy się na siłach ku temu, aby zdecydować się na bieg, to lepiej wybrać intensywny, długi spacer. Przedzierając się przez zaspy śnieżne, spalimy bardzo dużo kalorii, ale przy tym nie ryzykujemy zapaleniem płuc lub zbytnim wychłodzeniem organizmu.


Co jeść, by schudnąć zimą?

Zima to czas, kiedy mamy mało świeżych warzyw i owoców, ale to też doskonały moment na jedzenie takich warzyw jak por, kapusta, seler, ziemniaki, marchewka, pietruszka – często o nich zapominamy latem i sięgamy po inne produkty, ale przecież te warzywa są bogate w witaminy, składniki mineralne i powinny być spożywane regularnie. Zimą nie można więc narzekać na brak warzyw do wyboru. Dodatkowo można skorzystać z naturalnym kiszonek – kapusta kiszona czy ogórki są bogate w witaminy.


Rozgrzewające posiłki

Podczas zimy nie można zapominać o odpowiednich rozgrzewaniu organizmu. Kiedy odczuwamy chłód, to mamy ochotę na jedzenie kalorycznych rzeczy takich jak chleb, tłuszcze, słodycze i słone przekąski. Na diecie należy je zastąpić rozgrzewającymi, ale niekalorycznymi produktami. Przykładem są zupy, które doskonale rozgrzewają, ale nie mają dużo kalorii. Klasyczny rosół będzie doskonałym wyborem, a dodatek imbiru dodatkowo wzmocni jego właściwości rozgrzewające.