Dodano:

0
Kategoria: Porady

Wiele godzin pracy nad samą sobą, odpowiednia dieta, zwiększona aktywność fizyczna, ogólnie zdrowszy tryb życia. Efekt? Piękna sylwetka na sylwestra. Pytanie tylko, co zrobić, aby sylwetkę tę zachować, aby nie powrócić do poprzedniej.


Piękna sylwetka to odpowiedni program żywieniowy

Jeśli osiągnięty efekt w pełni cię satysfakcjonuje, czas pomyśleć o tym, jak go utrzymać. Dobrze wiesz, że efekt jojo to nie legenda, ale rzeczywisty problem, z jakim mierzą się wszystkie osoby, które wcześniej zdecydowały się na dietę. Jak go uniknąć? Przede wszystkim pozostać przy zdrowych nawykach żywieniowych. To nie ma być ciągła, niekończąca się dieta. To ma być twój nowy styl życia. Styl, w którym będzie królował mądry, zdrowy program żywieniowy. Podoba ci się twoja sylwetka? Olsztyn, Warszawa, Poznań, Kraków – nieważne, gdzie mieszkasz. W pobliżu z pewnością znajdziesz dobrego dietetyka, który ułoży program dedykowany twoim potrzebom. Szczupła sylwetka stanie się we współpracy z nim czymś realnym.


Nie wracaj do starych nawyków

Czas diety z pewnością pozwolił ci przyzwyczaić się do pewnych nawyków. Nie czujesz się już głodna, gdy po śniadaniu czegoś sobie nie podjesz. Nie ciągnie cię do ciasteczek czy słonych przekąsek. I to z pewnością pomoże ci pozostać wierną nowym zasadom. A to bardzo ważne. Nowe nawyki nie tylko pozwoliły ci schudnąć i wypracować zgrabniejszą sylwetkę, ale też ustawiły twój metabolizm na nowy poziom. Gdybyś wróciła do starych nawyków, szybko nadrobisz straty, bo metabolizm sobie nie poradzi.

piękna sylwetka - nie tylko w sylwestra

5 posiłków dziennie – szczupła sylwetka w zasięgu ręki

Niby takie banalne, a jednak to właśnie ta zasada pozwala zachować sylwetkę w doskonałej formie. Szczupła sylwetka to efekt regularnego spożywania posiłków, które dostarczają niezbędnych dla pracy organizmu, w tym przemiany materii, składników. Poza tym regularne jedzenie minimalizuje ryzyko wystąpienia głodu, podczas którego organizm produkuje hormony odpowiedzialne za odkładanie się w organizmie tkanki tłuszczowej. No i mniej korci cię, żeby sięgnąć po coś między posiłkami.


Niski indeks glikemiczny

Niski indeks glikemiczny to pojęcie, z którym najczęściej spotykamy się, gdy mówimy o diecie dedykowanej osobom chorym na cukrzycę. Warto jednak wiedzieć, że produkty o niskim indeksie, czyli powoli zwiększające poziom cukru we krwi, nie tylko pomagają cukrzykom w walce z chorobom, ale też osobom dbającym o dobrą linię. Po ich spożyciu dłużej czujemy się nasyceni i nie odczuwamy napadów wilczego głodu. A poza tym, gdy poziom cukru we krwi „nie skacze”, „nie skacze” również poziom wydzielanej insuliny, który przy skokach powoduje odkładanie się tkanki tłuszczowej.


Stała kontrola

Nawet jeśli starasz się jeść regularnie i jesz głównie produkty o niskim współczynniku glikemicznym, musisz pamiętać o całkowitej kontroli swojej wagi. Program żywieniowy nie wyklucza, jak dieta, produktów słodkich czy słonych. Możesz czasami po nie sięgać, ale musisz kontrolować wagę. Idealna sylwetka zostanie zachowana, jeśli będziesz reagować szybko na wszystkie wahania wagi. Gdy ta nagle podskoczy, po prostu musisz odstawić węglowodany czy niezdrowe tłuszcze.


Pamiętaj, by dużo pić

Odpowiednia ilość płynów przyjmowanych na co dzień to nie tylko kwestia nawodnienia organizmu, ale również gwarancja prawidłowych procesów metabolicznych i usuwania toksyn z organizmu. Dzięki wodzie w organizmie swoją rolę może też odegrać dostarczany z pokarmem błonnik. Bez niej zapcha on jelita i spowoduje przykre i uciążliwe wzdęcia. Poza tym, gdy dostarczysz jej odpowiednio dużo, twój organizm nie będzie jej zatrzymywać, a ty nie będziesz puchła i nie poznasz, co oznacza wodny cellulit.

Zdrowe nawyki żywieniowe to podstawa. Bez nich utrzymanie wypracowanej sylwetki staje się niemożliwe. I nie martw się, że zabraknie ci motywacji czy silnej woli. Szybko przywykniesz do zdrowych nawyków i gdy będziesz chciała je złamać, zwyczajnie będziesz źle się czuła. Twoje samopoczucie będzie twoim drogowskazem. Piękna sylwetka jest już w zasięgu ręki!