Dodano:

0
Kategoria: Suplementy

Na rynku można dostać wiele suplementów diety o cudownym działaniu. Chętnie sięgamy po produkty, których składniki pomagają schudnąć. Jednak aby dobrze wybrać, trzeba wiedzieć, które dokładnie składniki suplementów diety pomagają szybciej spalić tłuszcz, przyśpieszyć przemianę materii, a co za tym idzie – ułatwiają uzyskanie wymarzonej wagi. Jakie składniki suplementów diety powinny widnieć w ich składzie?


Które składniki suplementów diety odchudzają najszybciej?

Jeżeli chcesz szybko i w bezpieczny sposób schudnąć i wspomagasz się suplementami diety, to zwróć uwagę, aby miały one w sobie następujące składniki:


- błonnik – jest w pełni bezpieczny dla naszego organizmu. Pomaga wyregulować pracę układu trawiennego i przyśpiesza metabolizm. Przy przyjmowaniu błonnika należy pamiętać o piciu dużej ilości wody. Najlepiej, jeśli będzie to co najmniej dwa litry wody w ciągu dnia. Jest to bardzo ważne, gdyż zapobiegnie powstawaniu zaparć. Jeżeli wcześniej w twojej diecie brakowało błonnika, to zacznij go wprowadzać bardzo powoli. Szybkie zwiększenie ilości przyjmowanego błonnika może powodować wzdęcia i bardzo ostre bóle brzucha.

Największą zaletą błonnika dla osób odchudzających się jest to, że nie dostarcza on dużej ilości kalorii i jednocześnie skutecznie zmniejsza uczucie łaknienia. Błonnik wywołuje uczucie sytości. Kiedy nasiąknie wodą, może zwiększyć swoją objętość nawet 6 razy. Dieta bogata w błonnik polecana jest też osobom, które mają problemy z sercem i układem krążenia, pomaga obniżyć poziom cholesterolu. Najwięcej błonnika znajduje się w warzywach strączkowych, a także w jęczmiennych i pszennych otrębach;

składniki suplementów diety powinny być odpowiednio dobrane

- chrom – odpowiada za regulację poziomu glukozy w organizmie. Najczęściej można go dostać w postaci tabletek. Korzystnie wpływa na poziom cholesterolu we krwi – zmniejsza ilość złego, podwyższając jednocześnie ilość dobrego cholesterolu. Zmniejsza również zapotrzebowanie organizmu na insulinę. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby nie przyjmować zbyt dużych dawek tego pierwiastka, gdyż zbyt duże stężenie chromu w naszym ciele może sprzyjać powstaniu nowotworów;

- kofeina – przyśpiesza spalanie kalorii w czasie wysiłku fizycznego. Dodatkowo poprawia stan psychiczny i zwiększa wydajność. Dzięki niej łatwiej jest wytrwać na diecie, również takiej, która jest niskoenergetyczna. W przypadku kofeiny należy pamiętać, że nie można przesadzać z jej ilością. Zbytnie przyśpieszenie metabolizmu może powodować zaburzenia snu, koncentracji i pamięci. Kofeina działa również moczopędnie. W związku z tym organizm odwadnia się i jednocześnie pozbywa cennych substancji odżywczych takich jak potas, wapń i magnez. To może prowadzić do utraty masy kostnej;

- chitosan – jest to substancja, którą pozyskuje się z pancerzy skorupiaków morskich. Pełni ona funkcje podobne do błonnika. Substancja ta przede wszystkim zapobiega wchłanianiu się tłuszczu pokarmowego do organizmu, dzięki czemu nie przybieramy na wadze i chudniemy. Pomaga również regulować ciśnienie krwi. Jednak podobnie jak innych środków odchudzających, tak i chitosanu nie wolno przyjmować zbyt długo, gdyż mogą się pojawić problemy ze skórą i wzrokiem (związane jest to z tym, że utrudnione jest wchłanianie witamin A, E i D, które rozpuszczają się tylko w tłuszczach).