Dodano:

1
Kategoria: Suplementy

O tym, że witaminy korzystnie wpływają na nasz organizm, wie nawet dziecko. Wiele osób decyduje się na rożnego rodzaju suplementy diety, których celem jest wzmocnienie odporności, wzrost energii i sił witalnych. Oczywisty jest fakt, iż najlepszym źródłem witaminy są świeże owoce i warzywa – niestety w niektórych sytuacjach dostarczenie organizmowi tych produktów jest niemożliwe. W tym przypadku optymalnym rozwiązaniem są preparaty witaminowe. Na co zwrócić uwagę, wybierając konkretny produkt?


Witaminy – ważna jakość i ilość

Witaminy korzystnie wpływają na nasze zdrowie i urodę, dodają sił witalnych, energii, poprawiają pamięć i koncentrację, korzystnie wpływają na wygląd skóry, poprawiając jej gęstość i jakość.

Każda witamina ma odpowiednie działanie, warto pamiętać, że nasz organizm potrzebuje rożnych witamin w różnych ilościach. Ważną kwestią na tej płaszczyźnie są także płeć, wiek oraz aktywność fizyczna, dlatego też – wybierając konkretny preparat – należy zwrócić uwagę na zawartość konkretnej witaminy, weryfikując przy tym zapotrzebowanie na daną alternatywę.
Warto pamiętać, że odpowiednio dobrany środek witaminowy to gwarancja lepszego samopoczucia fizycznego i psychicznego, a docelowo poprawa naszego zdrowia.

witaminy są zawarte przede wszystkim w owocach

Witaminy A, B2, C i D

Często można spotkać się z żartobliwym stwierdzeniem, że witaminy tworzą swoisty alfabet. W rzeczy samej jest w tym stwierdzeniu sporo racji, warto jednak pamiętać, że jest alfabet nadzwyczaj zdrowy i pożądany przez nasz organizm.
Szczególną funkcję odgrywa witamina A w znaczny sposób zwiększa naszą odporność, szczególnie w obrębie górnych dróg oddechowych, ponadto wpływa ona korzystnie na wzrok oraz jakość błon śluzowych jamy ustnej i gardła.

Niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i odpornościowego jest witamina B2, zwłaszcza jeśli stanowi duet z magnezem.
Witamina C czynnie uczestniczy natomiast w produkcji czerwonych krwinek, dzięki czemu skutecznie chroni przed wolnymi rodnikami, wzmacniając jednocześnie naczynia krwionośne.
Bardzo ważna jest także witamina D, od której w dużej mierze zależy gęstość i jakość kości zarówno u dzieci, jak i u osób dorosłych. Ponadto korzystnie wpływa na skórę i niweluje oznaki depresji.


Składniki mineralne dla zdrowia

Bardzo ważne są także minerały. Szczególną funkcję odgrywa wapń, który aktywnie uczestniczy w budowie kości, a także wspiera funkcjonowanie układu odpornościowego i krwionośnego.
Żelazo to ważny składnik hemoglobiny, od której zależy utlenienie poszczególnych komórek w organizmie. Ważnym pierwiastkiem jest także cynk, który unieszkodliwia wolne rodniki, wspomagając działanie witaminy A.
Wybierając preparat witaminowy, warto zwrócić również uwagę na selen, który wzmacnia odporność, pobudza produkcję przeciwciał, a także wspiera limfocyty w walce z wirusami i bakteriami.

Poszczególne witaminy i minerały uzupełniają się wzajemnie, tworząc swoistą tarczę ochronną dla organizmu. Ważne jest jednak to, aby ilość dostarczanych witamin i mikroelementów odpowiadała indywidualnym potrzebom organizmu, zbyt mała ilość konkretnych pierwiastków, a także ich nadmiar może spowodować efekty odwrotne do pożądanych.

KOMENTARZE

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

Dlatego warto uzupełnić dietę w nasiona Chia http://e-natura.pl/nasiona-chia-szalwia-hiszpanska/73-chia-nasiona-szalwii-hiszpanskiej-1kg-5902175360666.html

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi