Dodano:

0
Kategoria: Trening

Aerobiczna 6 Weidera do niedawno świeciła triumfy jako najskuteczniejsza metoda na płaski brzuch i tzw. „sześciopak”. Moda na świetnie wymodelowany brzuch z zarysowanymi mięśniami stała się również popularna wśród kobiet. Sprawdź, jakie są najlepsze metody na uzyskanie płaskiego, wyrzeźbionego brzucha i poznaj 6 najpowszechniejszych mitów dotyczących „szóstki” Weidera. Czy A6W to opłacalny trening?


Mięśnie brzucha z Aerobiczną 6 Weidera należy ćwiczyć codziennie. Mit!

Stosowanie codziennie A6W razem z innymi treningami, np. siłowymi, jest prostą drogą do przetrenowania mięśni brzucha. Powszechnie powielany mit, jakoby mięśnie brzucha można było ćwiczyć codziennie bez przerwy, nie ma żadnych fizjologicznych podstaw; mięśnie brzucha, jak każde inne, wymagają odpowiedniego czasu regeneracji, najlepiej co najmniej dwudniowego okresu przerwy pomiędzy treningami. Ponadto ćwiczenia mięśni brzucha powinny być poprzedzone odpowiednią dynamiczną rozgrzewką całego ciała, a następnie zakończone rozciąganiem.


Ćwiczenie samych mięśni brzucha wystarczy, by pochwalić się sześciopakiem. Mit!

Niestety – nawet codzienne męczenie brzuszków nie zapewni nam brzucha, jaki znamy z okładek kolorowych magazynów. Trening mięśni brzucha typu A6W, nawet intensywny i regularny, sam w sobie nie sprawi, iż tzw. „kratka” wyłoni się zza wałeczków tłuszczu. Ponadto zła technika wykonywania ćwiczeń, np. skracanie zakresu ruchu i wykonywanie szybkich, szarpanych skłonów bez pełnego powrotu do pozycji wyjściowej, powoduje skracanie mięśni brzucha, a tym samym może spowodować więcej szkód niż pożytku.


Dieta jest drugorzędną sprawą, kiedy zależy ci na wyrzeźbieniu brzucha. Mit!

Dieta to tak naprawdę jeden z dwóch równorzędnych filarów (obok odpowiedniego treningu), jeśli chodzi o zarysowany sześciopak będący obiektem zazdrości wszystkich plażowiczów (i plażowiczek). Źle zbilansowana dieta, niedobór witaminy D, zbyt dużo cukrów i tłuszczów trans w jadłospisie – to wszystko powoduje, że nawet najbardziej intensywne ćwiczenia nie przyniosą pożądanych efektów.

a6w wcale nie jest tak efektywna, jak próbuje się utrzymywać

A6W to dobry sposób, żeby spalić tłuszcz z brzucha i boczków. Mit!

Ćwiczenia tylko i wyłącznie mięśni brzucha nie są efektywnym sposobem na spalenie tłuszczu, tak więc nawet jeśli ostatecznie wzmocnimy i wyrzeźbimy mięśnie, stosując np. aerobiczną 6 Weidera, koniec końców i tak pozostaną one niewidoczne. Nawet codzienne katowanie się A6W nigdy nie aktywizuje dużych grup mięśniowych i tym samym nie spowoduje efektywnego spalania tkanki tłuszczowej. Jeśli mamy problem z dodatkowymi kilogramami, najlepiej będzie połączyć ćwiczenia mięśni brzucha wraz z treningiem aerobowym, siłowym i np. interwałowym.


A6W należy stosować bez względu na inne treningi. Mit!

Należy bardzo rozsądnie dawkować ćwiczenia typu A6W, jeśli w ciągu tygodnia mamy również zaplanowane inne intensywne treningi. Przede wszystkim nie powinniśmy trenować mięśni brzucha przed ćwiczeniami dolnego korpusu, takich np. jak przysiady ze sztangą czy też martwy ciąg. W czasie tych ćwiczeń mięśnie brzucha są dodatkowo obciążane, a prawidłowa technika ich wykonywania wymaga również aktywizacji tych mięśni, pełnią one bowiem rolę stabilizacyjną. Wcześniejszy trening mięśni brzucha, a następnie ponowne pastwienie się nad nimi podczas pozostałych ćwiczeń może łatwo prowadzić do przetrenowania czy kontuzji. Trening mięśni brzucha najlepiej pozostawić na dni wolne od innych treningów, a jeśli lubimy sesje typu full body workout – na sam koniec treningu.


A6W to najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch. Mit!

Niestety popularna aerobiczna 6 Weidera jest systemem mocno przereklamowanym, wybiórczym i niefunkcjonalnym; istnieją bardziej kompleksowe treningi brzucha, przynoszące lepsze efekty niż A6W, która skupia się zbytnio na mięśniu prostym brzucha, zaniedbując np. mięśnie skośne. Ponadto A6W obciąża kręgosłup, szczególnie jego lędźwiową część, nie jest również zalecana osobom z lordozą. Jeżeli zależy nam na płaskim brzuchu, powinniśmy do jego treningu podejść kompleksowo, włączając w nasz plan treningowy takie ćwiczenia jak pompki z przyciąganiem do siebie handelek, krokodylki, russian twist z obciążeniem czy też unoszenie nóg na skośnej ławeczce bądź na drążku. Tego typu ćwiczenia są lepszym rozwiązaniem, skutkującym harmonijnym rozwojem sylwetki.