Dodano:

0
Kategoria: Trening

Kręcenie kolorowymi obręczami było jedną z naszych ulubionych dziewczęcych zabaw w dzieciństwie, ale i jako dorosłe kobiety możemy bez żenady znowu poczuć tę samą frajdę. Obecnie hula hop podbija szturmem sale fitness: to niepozorne koło jest naprawdę magicznym przyrządem, który może pomóc nam wymodelować sylwetkę.


Zalety ćwiczeń z hula hopem

Liczne korzyści płynące z regularnych ćwiczeń hula hopem oraz sama ich forma sprawia, że zajęcia są bardzo lubiane przez kobiety. Oprócz świetnej zabawy kręcenie obręczą pomaga kompleksowo wzmocnić mięśnie brzucha (zarówno skośne, jak i prosty czy poprzeczny) oraz ładnie wymodelować talię i podkreślić wcięcie. Co więcej, dzięki ćwiczeniom z hula hopem poprawimy swoją koordynację i równowagę, wzmocnimy mięśnie głębokie (core), a przede wszystkim poprawimy samopoczucie. Kręcenie nie obciąża stawów, a odpowiednio dobrana obręcz masuje i ujędrnia ciało. Co również istotne, oprócz kolorowej obręczy, którą możemy zakupić za stosunkowo niewygórowaną cenę, nie potrzebujemy żadnych innych dodatków, aby rozpocząć trening – ćwiczyć możemy zawsze i wszędzie. Regularne kręcenie hula hopem (co najmniej 30 minut dziennie) z pewnością pomoże nam wyszczuplić i wymodelować talię. Jednak aby efektywnie schudnąć, powinnyśmy zadziałać kompleksowo, uzupełniając kręcenie obręczą innymi aktywnościami (np. treningiem siłowym czy interwałami) oraz odpowiednią, dobrze zbilansowaną dietą. Hula hop nie jest więc najlepszym możliwym ćwiczeniem dla osób otyłych, które chcą przede wszystkim spalić tkankę tłuszczową.

ćwiczenia z hula hopem dadzą świetne efekty

Hula hop – jak wybrać ?

Zanim zaczniemy, przede wszystkim powinnyśmy wybrać porządną obręcz dostosowaną do naszego wzrostu (średnica o długości odpowiadającej odległości od naszych stóp do pępka); im szerszy hula hop, tym łatwiej nim kręcić. Najlepiej będzie, jeśli sprawdzimy komfort jego użytkowania w sklepie sportowym; zwykłe, plastikowe zabawki ze sklepu dziecięcego mogą nie spełnić swojej roli.

Na rynku znajduje się również wiele kolorowych hula hopów z wypustkami czy też masażerami, jednakże osoby początkujące powinny ostrożnie wybierać obręcze, które nie są gładkie. Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z kręceniem, wypustki mogą przyprawić nas o bolesne siniaki, a nawet powodować dyskomfort podczas obijania się o ciało, najlepiej więc na początek wybrać gładkie, miękkie i lekkie obręcze. Szczególnie osoby szczupłe, z wystającymi kośćmi miednicy mogą mieć na początku duży problem z siniakami. Zaczynając przygodę z kręceniem, rozpoczynaj od kilku-kilkunastu minut dziennie, aby uniknąć poobijania się – po kilku dniach, kiedy nabierzesz już wprawy, siniaki powinny zniknąć; możesz wtedy wymienić swój hula hop na cięższy bądź z wypustkami albo nasypać do swojej obręczy ryżu i spróbować ćwiczyć hula hopem na gołe ciało. Należy pamiętać, by nie kręcić hula hopem wyłącznie w jedną stronę, ale raz w prawo, a raz w lewo.


Gdzie ćwiczyć i jak się do tego zabrać?

Trening z hula hopem z powodzeniem możemy wykonać w domu, jednakże musimy dysponować dość znaczną ilością miejsca, tak aby swobodnie poruszać się z obręczą i przy okazji nie strącić ulubionej wazy naszej babci. Dobrym rozwiązaniem jest również kręcenie obręczą na świeżym powietrzu, w parku bądź w lesie, a także na siłowni. Jeśli zaczynamy zabawę z hula hopem, nauka prawidłowej techniki kręcenia może nam zająć chwilę, dlatego też nie powinnyśmy się zniechęcać, jeśli początkowo obręcz będzie z nas nieustannie spadać. Kiedy nabierzemy wprawy, kręcenie sprawi nam z pewnością wiele frajdy.


Przykładowa technika ćwiczeń z hula hopem

Największym problemem dla początkujących jest często spadające kółko – zaczynając kręcenie, najlepiej wprowadzić obręcz w ruch obrotowy na wysokości pępka i odbić ją od prawego bądź lewego biodra. Metod kręcenie hula hopem jest wiele i najlepiej wypróbować w praktyce, jak kręci się nam najłatwiej. Jeśli czujemy, że obręcz systematycznie zjeżdża coraz niżej, postarajmy się kręcić trochę szybciej. Zaczynajmy ćwiczenia od kilku minut kręcenia w stronę lewą oraz prawą i systematycznie wydłużajmy ten czas. Aby zakręcić obręczą na nogach, musimy poćwiczyć odrobinę dłużej koordynację ruchów. Żeby hula hop nie opadał, powinnyśmy utrzymywać go na wysokości ud, jedną nogę pozostawiając nieruchomą, a drugą wprowadzając w ruch: zgiętą nogą okręcamy oraz wypychamy obręcz, utrzymując ją w ruchu bądź okręcając się dookoła własnej osi. Obręcz możemy również wykorzystać do ćwiczeń ramion (zataczając koła obręczą włożoną na nadgarstki).