Dodano:

0
Kategoria: Trening

Ćwiczenia na trampolinach szturmem podbiły serca fitnesek i sale siłowni: energetyczne podskoki to nowy sposób na spalenie kalorii i uwolnienie endorfin. Sprawdź, dlaczego warto skakać!


Ćwiczenia na trampolinach: co to takiego?

Jumping frog czy jumping fitness to innowacyjny trening cardio z użyciem trampolin, podobnych do tych, które pamiętamy z dzieciństwa. Podczas treningu i skakania na niewielkich, jednoosobowych trampolinach wykonuje się różne ćwiczenia i układy, które mogą zawierać przysiady, wyskoki lub trucht w miejscu oraz kroki znane z aerobiku. Trampoliny przeznaczone do skakania w centrach fitness różnią się od tych podwórkowych; są specjalnie wzmacniane, zazwyczaj mają podwójne sprężyny i solidną, stalową konstrukcję. Często do trampoliny dołączona jest rączką z podpórką, która pomaga utrzymać równowagę.


Zalety treningu na trampolinach

Trening na trampolinie to świetna propozycja dla kobiet, które chcą pozbyć się uciążliwego tłuszczyku, przyspieszyć metabolizm i stracić parę kilo; zabawa i skoki na trampolinie to okazja nie tylko do spalenia sporej ilości kalorii (nawet do 800 kcal na godzinę), ale i świetnej zabawy. Trening uwalnia sporo endorfin, a niepowtarzalna atmosfera i frajda ze skakania w towarzystwie sprawia, iż chętnie wracamy na kolejne zajęcia. Trampolina amortyzuje nasze skoki, co powoduje, iż nie obciążamy zanadto stawów oraz kręgosłupa; trening ten jest również względnie bezpieczny i niesie ze sobą niewielkie ryzyko kontuzji. Ponadto różnorodne ćwiczenia na trampolinach zapewniają również wzmocnienie mięśni ud i pośladków, pomagając wyrzeźbić sylwetkę. Jumping fitness dobrze rozwija koordynację ruchów i równowagę, pomaga również poprawić naszą wydolność tlenową i świetnie wpływa na pracę układu krążenia. Ten dynamiczny trening całego ciała odbywa się czasem z użyciem dodatkowych sprzętów lub obciążeń, które jeszcze bardziej zwiększają intensywność treningów. Do skoków w takt dynamicznej muzyki można również dodać elementy zumby czy też zamienić jumping w interwały.

trening na trampolinach pomoże wyrzeźbić twoją sylwetkę

Trening z trampoliną: dla kogo?

Ćwiczenia na trampolinie są świetną alternatywa dla nudnych treningów cardio; jeśli do tej pory nie mogłaś się zmusić do dłuższych sesji na bieżni, a trening aerobowy wydawał ci się jednostajnym koszmarem – warto, abyś spróbowała jumping fitness. Ta dynamiczna forma treningu cardio udowodni ci, że aeroby niekoniecznie muszą być nudne i jednostajne. Trening na trampolinach to również świetna forma dla osób zaczynających swoją przygodę z fitnessem oraz tych, które pragną zapewnić sobie nie tylko odrobinę ruchu, ale i świetną rozrywkę. Skakanie na trampolinie to również dobry sposób dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Jumping fitness to świetna opcja na urozmaicenie swojej treningowej rutyny czy wstęp do innych zajęć fitness.


Kto powinien unikać treningu na trampolinie?

Jeśli masz znaczną nadwagę albo jesteś osobą otyłą (ważącą ponad 100 kilogramów), trening na trampolinie nie jest dla ciebie wskazany. Podobnie – jeśli cierpisz na choroby stawu kolanowego bądź astmę. Tego typu trening jest również odradzany kobietom w ciąży.