Dodano:

0
Kategoria: Uroda

Sylwestrowa noc to wspaniała okazja do olśnienia znajomych swoim wyglądem i figurą. Co jednak zrobić, gdy wciąż cierpimy z powodu świątecznego przejedzenia? Bez obaw, są sposoby na to, by czuć się lżej na sylwestrowej imprezie. Impreza sylwestrowa to okazja do założenia kusych i obcisłych ubrań. Co zrobić, by szybko pozbyć się odstającego brzuszka, problemów ze wzdęciami czy uczucia ciężkiego żołądka?


Impreza sylwestrowa – co jeść na dwa dni przed?

Na dwa dni przed oczekiwaną imprezą sylwestrową nie należy jeść potraw, które powodują wzdęcia i gazy. Najlepiej przejść na ten czas na dietę bogatą w białko, z dużą ilością warzyw. Powinno się jeść 5 lekkostrawnych posiłków dziennie. Taka dieta przyspieszy przemianę materii, powstrzyma od podjadania i zapobiegnie pojawieniu się napadów niepohamowanego głodu. 


Przed imprezą sylwestrową uzupełnij płyny

Na kilka dni przed zaplanowaną imprezą trzeba też zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Należy wypijać dużo niegazowanej mineralnej wody – minimum 1,5 litra. Z kolei w sylwestrowy dzień należy pić jedynie tyle, aby nie czuć pragnienia. Zbyt dużo wypitych płynów spowoduje częste odwiedzanie toalety, co skutecznie może uprzykrzyć nawet najlepsze sylwestrowe przyjęcie. Warto rano wypić filiżankę zielonej herbaty. Potrafi rozbudzić, ale jednocześnie nie spowoduje skoku ciśnienia ani obciążenia żołądka. Można też wypić jedną filiżankę kawy, najlepiej bez cukru i mleka. Kawę w Sylwestra należy ograniczyć do jednej filiżanki, bo jej nadmiar może przyczynić się do pojawienia się wzdęć i złego samopoczucia.

płaski brzuch przed imprezą sylwestrową to podstawa

Czego unikać przed imprezą sylwestrową?

Na kilka dni przed Sylwestrem należy zrezygnować z produktów, które wywołują problemy z układem trawiennym, czyli wzdęcia, gazy, mdłości czy biegunkę. Trzeba więc unikać potraw składających się m.in. z kapusty kiszonej i strączkowych roślin jak fasola, groch czy bób. Niewskazane jest też jedzenie tatara, sushi czy potraw i deserów składających się z surowych jajek (np. tiramisu) – należy więc unikać surowego mięsa i ryb.


Dzień imprezy– śniadanie, lunch i podwieczorek

W dniu wielkiej imprezy nie należy zapominać o zjedzeniu posiłków w domu, zwłaszcza śniadania. Najlepiej sylwestrowy dzień zacząć od wypicia ciepłej wody z dodatkiem imbiru i cytryny – taka mieszanka wyciszy układ pokarmowy i oczyści organizm. Na śniadanie najlepsze będą warzywa, owoce i jajka, zjedzone powoli, w ciszy i spokoju.

Lunch powinien być pożywny i lekki. Dobrym wyborem będzie więc np. ryba przygotowana w aromatycznych ziołach lub grillowana pierś z kurczaka. Te dania na pewno nie spowodują wzdęć, a nasycą organizm na kilka godzin. Jako dodatek można przygotować lekką sałatkę owocową lub warzywa przygotowane na parze, które są bardzo lekkostrawne.

Przed samym wyjściem na imprezę też należy coś zjeść. Najlepiej niech będzie to mała przekąska – ale nie słodycze czy pakowane ciasteczka. Dobrze jest zjeść orzechy włoskie, migdały lub kawałki ogórka i selera. Dzięki temu nie będzie nam dokuczało burczenie w brzuchu.


Sylwester – czego unikać w trakcie?

W trakcie sylwestrowej imprezy należy zachować umiar i nie dać się wciągnąć w sylwestrowe obżarstwo. Najlepiej unikać ciężkostrawnych i kalorycznych przekąsek jak chipsy i paluszki. Ich zjedzenie spowoduje głównie wzmożone pragnienie. Zamiast tego, lepiej sięgnąć po koktajlowe pomidorki, pokrojone marchewki, kalarepki czy ogórki (warto zaproponować takie rozwiązanie gospodarzowi imprezy). Nie należy też pić gazowanych napojów i soków z kartonu, które utrudniają trawienie i odwadniają organizm, co objawia się późniejszym bólem głowy, zmęczeniem i sennością (takie dolegliwości powoduje także nadmiar alkoholu).

Sylwestrowa impreza to czas, którego wyczekują niemal wszyscy. Powyższe porady sprawią, że tej nocy pozbędziemy się uczucia ociężałości i problemów żołądkowych.