Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Awokado to owoc zdrowy, pyszny, egzotyczny, a w dodatku odpowiedni dla wszystkich osób, które dbają o linię! Awokado polecane jest przez dietetyków sportowcom i osobom odchudzającym się, ponieważ zawarte w nim nienasycone kwasy tłuszczowe wspierają prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu i spalanie tkanki tłuszczowej. Artykuł przedstawia wszystkie zalety spożywania owoców awokado, a także propozycje na ciekawe przekąski z ich udziałem.


Co zawiera owoc awokado?

Mnóstwo osób unika tych egzotycznych owoców, ponieważ mają naprawdę dużo kalorii – aż 160 w 100 gramach produktu. Dla porównania kaloryczność większości owoców mieści się w granicach 30–95 kalorii przy takiej samej ilości produktu. Jednakże awokado to owoce niezwykłe – zawierają zdrowe tłuszcze, które są sekretem ich leczniczego oddziaływania na ludzki organizm.

W owocach awokado znajdziemy:
- witaminę A;
- witaminę B1;
- witaminę B2;
- witaminę C;
- witaminę E;
- witaminę PP;
- witaminę K;
- witaminę H;
- kwas pantotenowy;
- wapń;
- potas;
- fosfor;
- białko;
- tłuszcze nienasycone;
- węglowodany (w tym błonnik).


Awokado a zdrowie

Ten mały zielony owoc, występujący w tropikalnym i subtropikalnym klimacie Ameryki, jest znany z leczniczego wpływu na nasze zdrowie. Wykorzystywany był już 7 tysięcy lat przed naszą erą i wciąż ma zastosowanie w kuchniach etnicznych Japonii, Brazylii czy Meksyku.

awokado


Spożywając owoce awokado:
- obniżamy ciśnienie krwi;
- walczymy z miażdżycą lub zapobiegamy jej powstaniu;
- zapobiegamy wahaniom poziomu cukru we krwi;
- opóźniamy proces starzenia;
- zapobiegamy powstaniu lub rozwojowi nowotworu;
- wzmacniamy system odpornościowy naszego organizmu;
- usprawniamy funkcjonowanie układu nerwowego naszego organizmu;
- poprawiamy zdolność naszego organizmu do wchłaniania substancji odżywczych;
- łagodzimy stany zapalne żołądka oraz jelit.


 Awokado a odchudzanie

Kto się odchudza, uprawia sport, albo po prostu chce zadbać o swoją formę i zdrowie, powinien spożywać dużo awokado. Można go używać jako zamiennik tłuszczów zwierzęcych, albo jako masło – z łatwością rozsmarowuje się na kanapkach. Duża zawartość zdrowych tłuszczów sprawia, że awokado zaspokaja potrzeby organizmu w tym względzie, a jednocześnie nie pozwala nam przytyć – tłuszcze bowiem są zdrowe, a nie tuczące.
Zawarty w owocach awokado błonnik pokarmowy pęcznieje w żołądku i sprawia, iż przez długi czas czujemy się syci. Dzięki temu nie mamy ochoty na spożywanie kalorycznych dań ani podjadanie w ciągu dnia kalorycznych przekąsek.


Smaczne przepisy z awokado

Przygotowanie smacznych, dietetycznych przekąsek z awokado jest banalnie proste – owoc ten idealnie nadaje się bowiem do kanapek, jest łatwy w rozsmarowaniu i pasuje do wielu różnych kombinacji smakowych.

1. Pasta kanapkowa: rozgnieciony widelcem miąższ owocu, przyprawiony pieprzem, solą, sokiem z limonki, czosnkiem i odrobiną oliwy to idealna pasta na kanapkę.

2. Dietetyczna sałatka: kroimy pomidora oraz kiszonego ogórka i mieszamy z miąższem awokado oraz serkiem wiejskim. Dodajemy łyżeczkę majonezu lub oliwy z oliwek i przyprawiamy solą oraz pieprzem. Wszystko mieszamy i gotowe!

3. Pierś kurczaka z awokado: pomysł na lekki obiad dla sportowca. Pierś z kurczaka faszerujemy mieszanką awokado, serka kanapkowego, jarmużu oraz ziół (oregano, sproszkowana papryka, pieprz i sól). W tym celu należy najpierw utworzyć w mięsie kieszonkę. Następnie przygotowane filety obtaczamy w marynacie (tymianek, pieprz, oregano, czosnek, sól, kolendra), wstawiamy do naczynia żaroodpornego i pieczemy w piekarniku przez około 25 minut, w temperaturze 200 stopni Celsjusza.