Dodano:

0
Kategoria: Dieta

To nie mit! Wystarczy zrezygnować z jedzenia produktów mięsnych, a waga zmieni się nawet o cztery kilogramy w dziesięć dni. Niewiarygodne, ale potwierdzone przez zadowolone kuracjuszki i specjalistów do spraw żywienia. Jakie są zasady diety bez mięsa?


Na czym polega dieta bez mięsa?
Rezygnacja z mięsa kojarzona bywa z wegetarianizmem, jednak w tym przypadku nadrzędnym celem nie jest trwała zmiana jadłospisu, a odchudzanie. Próbowałaś wszystkiego? Może czas na dietę bez mięsa! Zasady są proste: przez siedem dni spożywasz wyłącznie warzywa surowe, duszone i gotowane na parze. Możesz pozwolić sobie także na dwa ziemniaki, chudy nabiał – dwa razy dziennie, trzy łyżki brązowego ryżu lub grubej kaszy oraz picie herbatek owocowych. Optymalne nawadnianie jest bardzo ważne, dlatego zawsze pod ręką warto mieć niegazowaną wodę mineralną.

Zastanawiasz się, dlaczego w menu znajduje się aż tyle warzyw? Otóż produkty roślinne wspaniale odkwaszają organizm, tym samym stymulując metabolizm. Co więcej, dzięki zawartości potasu ułatwiają usuwanie nadmiaru wody z organizmu oraz stanowią bogate źródło błonnika, a jak wiadomo, składnik ten zapewnia długotrwałe uczucie sytości, zapobiega zaparciom i usprawnia perystaltykę jelit.


Dieta bez mięsa – co można, a czego nie można
Wiele osób nie wyobraża sobie posiłku bez mięsa ani życia bez schabowego, uważając, że jest ono podstawą zbilansowanej diety. Tymczasem naukowcy z Imperial College w Londynie przeprowadzili badania, które dowodzą, że regularne spożywanie mięsa przyczynia się do przybierania na wadze. Największy wpływ na masę ciała mają podobno produkty przetworzone, m.in. szynka, kiełbaski itp. Aby utrzymać szczupłą sylwetkę i cieszyć się zdrowiem, należy kontrolować ilość spożywanego mięsa. Z jakich produktów poza mięsem należy zrezygnować w tego rodzaju programie? Z jadłospisu powinno zniknąć masło, tłusty nabiał, żółty ser, suszone owoce, jaja, cukry, słodycze, pieczywo, sól oraz sztuczne mieszanki przypraw. Na ich miejscu mile widziane są warzywa w ilościach hurtowych. Sięgaj po sałatę, seler korzeniowy i naciowy, buraki, cebulę, czosnek, por, ogórki, paprykę, pomidory, marchewkę, kaszę pęczak, kasze gryczaną, chudy nabiał.


Dieta bez mięsa – przykładowy jadłospis
Do przygotowania posiłków wybieraj produkty świeże – chodzi przecież o twoje zdrowie, samopoczucie i wygląd. Warzywa, które wiele dni okupują półki sklepowe tracą część składników odżywczych, np. witamina C utlenia się pod wpływem ciepła i światła. Komponowanie menu w diecie bez mięsa jest dość proste, dzięki czemu łatwiej wytrwać do końca. Oto przykładowy jadłospis:

Śniadanie
Herbatka owocowa bądź ziołowa, chudy twaróg z dymką i rzodkiewką.

II śniadanie
Szklanka soku z marchewki i selera naciowego, miseczka świeżych warzyw z dodatkiem oliwy.

Obiad
Pierwsze danie: zupa brokułowa z dodatkiem czosnku i cebuli. Na drugie danie kasza pęczak, sałata lodowa z pomidorami i papryką skorpiona oliwą z oliwek lub sokiem z cytryny. Opcjonalnie sałatę można zastąpić kapustą pekińską. W roli dodatków powinna pojawić się marchewka, cebula, ogórek i papryka. Zamiast oliwy możesz użyć jogurtu naturalnego. Nie zapomnij o soku – tym razem proponujemy pomidorowy.

Podwieczorek
Pomidorki koktajlowe z twarogiem, sok marchwiowy.

Kolacja
Warzywa gotowane na parze z dodatkiem oleju rzepakowego, herbatka ziołowa z cytryną.