Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Każdy, kto pragnie zrzucić nadprogramowe kilogramy, a nie przepada za głodówką, powinien nawiązać trwałą znajomość z dietą South Beach. Na czym polega kuracja plaż południa i jakich efektów można się spodziewać? 


Czym jest dieta plaż południa?

Autorem diety plaż południowych jest amerykański kardiolog dr Arthur Agatston. Rozczarowany kuracjami wysokotłuszczowymi i wysoko węglowodanowymi stworzył kurację zapewniającą szybkie i trwałe efekty. Dieta plaż południa opiera się na ograniczeniu spożywania prostych oraz przetworzonych węglowodanów. Dzięki temu proces spalania tłuszczy przebiega sprawniej, metabolizm przyspiesza, a apetyt ulega zmniejszeniu.


Zasady diety plaż południowych

W kuracji South Beach nie trzeba liczyć kalorii, tłuszczów, węglowodanów ani wylewać siódmych potów na siłowni. Należy jedynie wyeliminować tłuszcze nasycone i tzw. złe węglowodany. Program dr Agatstona dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych, dlatego jest on w stu procentach bezpieczny. Modernizacja sposobu odżywiania przebiega w trzech etapach, oto one:

Faza 1 – trwa dwa tygodnie i jest najbardziej radykalna. Z menu konieczne jest wyłączenie określonej grupy produktów, co może niekorzystnie wpłynąć na twoje samopoczucie. W tym momencie rezygnuje najwięcej osób. Masz zatem dwa wyjścia: poddać się i nadal marzyć o szczupłej sylwetce, albo trenować silną wolę i wytrwać. Pamiętaj, że początki zawsze są trudne. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz odmawiać sobie jedzenia ani ważyć posiłków, bowiem zjadasz tyle, na ile masz ochotę. I co ważne, nigdy nie rozpoczynasz dnia bez śniadania lub śniadaniem w postaci listka sałaty. Co można jeść w fazie pierwszej? Dozwolone są następujące produkty:

- ryby – wszystkie gatunki;
- chude mięsa;
- owoce morza, sery typu light, chudy twarożek;
- tłuszcze nienasycone;
- jaja;
- orzechy – do 20 sztuk dziennie;
- słodycze bez cukru – do 75 kcal dziennie;
- przyprawy bez cukru;
- woda mineralna;
- warzywa – kapusta, sałata, seler, ciecierzyca, brokuł, soczewica, ogórek, szpinak, groch, fasola, szparagi, cukinia, kalafior, bakłażan.

dieta plaż południa daje dobre efekty

Z jadłospisu należy wykreślić:

- każdy rodzaj alkoholu;
- owoce, soki;
- napoje zawierające kofeinę;
- mleko, kefir, jogurt, tłuste sery, lody;
- produkty bogate w węglowodany – ciasta, makaron, owsianki, chleb;
- tłuste wołowiny, żeberka wieprzowe drób ze skórką, parówki.

Faza 2 – nie wymaga tylu wyrzeczeń jak jej poprzedniczka. Na tym poziomie można włączyć w dietę umiarkowaną ilość węglowodanów, słodyczy, a nawet czerwone wino. Ponadto można spożywać:

- pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, płatki śniadaniowe light, musli;
- nabiał – jogurty naturalne i owocowe bez cukru, mleko 1%;
- warzywa – bób, fasola;
- owoce – gruszki, jabłka, melony, truskawki, ananasy, śliwki, czereśnie, brzoskwinie, morele, pomarańcze, kiwi, winogrona, grejpfruty, arbuzy.

Na liście produktów zakazanych znajdują się:

- ziemniaki, buraki, marchewka, kukurydza;
- pszenny chleb;
- dżemy, lody.

Faza 3 – nie ma określonych ram czasowych. Jeśli dotrwaliście do tego poziomu, możecie być z siebie dumni, bowiem oznacza to, że osiągnęliście wymarzoną sylwetkę. Co zrobić, aby nie przytyć? Zmienić sposób żywienia i trzymać się fazy trzeciej, w której nie obowiązują zakazy. Trzeba jedynie pilnować indeksu glikemicznego spożywanych produktów i unikać potraw obfitujących w złe węglowodany. Uwaga: powrót do dawnych nawyków najczęściej kończy się tyciem i powrotem do etapu pierwszego.


Dieta plaż południa – przeciwwskazania

Każda dieta powinna być skonsultowana z lekarzem, ponieważ kuracje odchudzające mogą poważnie zaszkodzić zdrowiu, jeśli w organizmie rozwija się proces chorobowy. Z programu South Beach powinny zrezygnować osoby z hipoglikemią – obniżonym poziomem cukru we krwi. Uważać powinny także osoby chore na cukrzycę - plan diety w połączeniu z farmakoterapią może drastycznie obniżyć poziom cukru we krwi. Natomiast osobom z podwyższonym poziomem cholesterolu zaleca się ograniczenie spożywania jaj lub zastąpienie ich rybami i drobiem.


Efekty przy diecie plaż południa

Zastanawiasz się, co zyskasz stosując dietę plaż południa? W pierwszej fazie – najbardziej rekonstrukcyjnej, osiągniesz najbardziej widoczne efekty, chudnąc nawet do sześciu kilogramów. Z kolei w drugim etapie utrata wagi nie będzie tak spektakularna, a efekty zależne indywidualnie. Czy program South Beach działa? Tak! Przestrzeganie zasad oraz trwała zmiana sposobu odżywiania gwarantuje piękną sylwetką - bez efektu jojo.

Oto zasady, jakimi kieruje się dieta plaż południa. Może z niej skorzystasz?