Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Cukinia to bardzo zdrowe warzywo, które powinno znaleźć się w diecie każdej osoby. Można ją wykorzystywać do różnorodnych przepisów i jest bogata w witaminy oraz składniki mineralne. Do tego zawiera w sobie sporo wody, więc dodatkowo nawadnia organizm. Jedząc cukinię, chudniemy, gdyż zawiera bardzo mało kalorii. Ma ona tylko 16 kcal na 100 gramów surowego produktu, a sporych rozmiarów warzywo waży około 300 gramów.


Cukinia a kabaczek – jaka jest różnica?

Wiele osób zastanawia się, czym różni się cukinia od kabaczka. Tak naprawdę to niczym, gdyż jest to dokładnie to samo warzywo. Zazwyczaj cukinią nazywa się młode pędy warzywa, które nie są jeszcze duże i mają bardzo delikatną skórkę. Większe warzywa, z grubą skórką i dużymi nasionami, są nazywane kabaczkami, jednak nadal jest to te samo warzywo. Cukinia potrzebuje do rośnięcia tylko dużo wody oraz światła, poza tym nie ma żadnych specjalnych wymagań co do gleby. Dzięki temu łatwo jest ją zasiać praktycznie w każdym miejscu i radzi sobie w każdych warunkach.

Cukinie warto uprawiać w swoim ogrodzie, można je także zasadzić na balkonie, wystarczy tylko szeroka i płytka doniczka, która pomieści wszystkie korzenie. Nie trzeba jej w żaden sposób nawozić, a w upały trzeba tylko pamiętać o częstym podlewaniu cukinii, inaczej będzie ona usychała i więdła. W końcu jej owoce składają się prawie z samej wody!


Jadalnie kwiaty

Cukinia to nie tylko cukinia faszerowana, można jeść także jej kwiaty. Są one dietetyczne, można je dorzucać do sałatek, kłaść na kanapki, a także obtaczać w cieście naleśnikowym i smażyć. Kwiaty mają delikatny smak i na pewno przypadną do gustu każdego, kto ich chociaż raz spróbuje.

cukinia to bardzo przydatne warzywo

Przepisy na cukinię

Wiele osób zna tradycyjne placki ziemniaczane, ale wiesz, że można przygotować także zdrowszą i dużo bardziej dietetyczną wersję? Wystarczy zamienić połowę ziemniaków na cukinię, a placki upiec w piekarniku aż do zarumienia! Taki posiłek jest bardzo dietetyczny i lekki, doskonale komponuje się z różnymi dodatkami.


Cukinia na słodko

Wielbiciele słodkości na pewno ucieszą się na myśl, że cukinia może być spożywana także na słodko. Można z niej usmażyć pyszny dżem. Wystarczy zetrzeć ją na tarce z grubymi oczkami i smażyć, aż się rozpadnie. Potem wystarczy dodać opakowanie galaretki cytrynowej na każde dwie szklanki surowej cukinii. Tak przygotowany dżem ma mało kalorii i można się nim zajadać dosłownie do woli!


Cukinia współgra z dietą

Czy cukinia może być swobodnie spożywana przez osoby na diecie? Oczywiście, że tak, jest ona doskonałym warzywem dla osób, które często odczuwają głód. Można ją dodać do leczo z cukinii, do zup, do makaronów i wielu innych dań. Ma naprawdę niewiele kalorii, ale jest jej dużo objętościowo.


Warzywa są ważne z twojej diecie!

Jeżeli się odchudzasz, to w twojej diecie nigdy nie może brakować warzyw. Postaraj się, żeby zawsze ich było dużo, szczególnie zjadaj je wieczorem i na obiad. Cukinia to tylko jeden z przykładów warzywa, które można przygotować na wiele sposobów, ale jest ich przecież tak dużo, że każdy może znaleźć coś dla siebie!