Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Największymi zabójcami szczupłej sylwetki są cukier i nadmiar tłuszczu. W codziennej diecie większości z nas niestety nie brak jednego i drugiego – na efekty regularnego ich spożycia nie trzeba czekać długo: oponka na brzuchu i drażniące boczki pojawiają się stosunkowo szybko. Aby zapobiec tyciu, należy zdecydowanie ograniczyć spożycie tych dwóch substancji – efekty będą zaskakujące i długotrwałe. Dowiedz się o wszystkim, co daje dieta niskotłuszczowa – to naprawdę proste!


Dieta niskotłuszczowa – zacznij od dziś

Całkowite wykluczenie tłuszczu z diety nie jest dobrym pomysłem: to właśnie w tłuszczach rozpuszczają się niektóre niezbędne dla naszego organizmu witaminy (A,D, E i K). Żadna zresztą dieta, która zakłada wykluczenie czegokolwiek z jadłospisu, nie jest korzystna dla organizmu – brak bądź zbyt mała ilość poszczególnych składników w codziennej diecie prowadzi do zaburzenia równowagi organizmu, a w konsekwencji do nieprawidłowego jego działania. Dieta niskotłuszczowa to jeden z najskuteczniejszych sposobów na walkę ze zbędnymi kilogramami – przejście na nią wymaga co prawda całkowitej rezygnacji z niektórych produktów i zrezygnowania z niektórych szkodliwych nawyków – efekt jest jednak wart poświęcenia.

Dieta niskotłuszczowa zakłada spożywanie pięciu posiłków dziennie w odstępach około trzygodzinnych. Tym, co powinnaś spożywać, są przede wszystkim warzywa i owoce, węglowodany złożone, a także chudy nabiał. Jeśli lubisz mięso, powinnaś wybierać to o jak najniższej zawartości tłuszczu.

dieta niskotłuszczowa szybko pozwoli ci dojść do formy

Złe nawyki – główna przyczyna przybierania na wadze

Do najgorszych i najbardziej sprzyjających odkładaniu się tłuszczu w organizmie nawyków należy smażenie na patelni, szczególnie w głębokim tłuszczu. Jest to rzecz, której zaniechać powinniśmy w pierwszej kolejności. Równie lubianym, co tuczącym nawykiem jest dodawanie zasmażek do zup, sosów czy warzyw. To zbędna dawka dużej ilości kalorii. Absolutną koniecznością jest także zaprzestanie spożywania posiłków typu fast food: nie tylko zawierają one mnóstwo soli i tłuszczu – są także wręcz naszpikowane konserwantami. Odstawić powinnaś także masło i margarynę. Jedynymi dopuszczalnymi tłuszczami w diecie są te bogate w kwasy omega -3, a więc pochodzące z ryb morskich. Dozwolone są także oliwa z oliwek oraz olej rzepakowy. Konieczne jest także ograniczenie spożycia soli do absolutnego minimum – zastąp ją świeżymi bądź suszonymi ziołami, które nadają potrawom lekko słonego smaku. Dodatkowo wspomagają one pracę układu trawiennego i pokarmowego. Tymianek, rozmaryn, oregano czy majeranek będą więc doskonałymi zamiennikami soli.


Dieta niskotłuszczowa – dlaczego warto ją stosować?

Dieta niskotłuszczowa to doskonały sposób odżywiania nie tylko dla osób pragnących odzyskać i zachować szczupłą sylwetkę. Polecana jest także ze względów zdrowotnych. Zakłada ona bowiem spożywanie wyłącznie zdrowych produktów, które są jednocześnie ubogie w zwierzęcy tłuszcz – ten z kolei jest ciężkostrawny i szkodliwy dla wątroby. Tłuszcze są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz wchłaniania witamin i innych składników odżywczych z pożywienia – jednak ich nadmiar jest szkodliwy nie tylko dla sylwetki, ale przede wszystkim dla zdrowia. Nadmiar tłuszczów (zwłaszcza zwierzęcych) w diecie prowadzi do chorób układu krążenia – wszystko to przed nadmierne odkładanie się złego cholesterolu. Dzienna dawka tłuszczy nie powinna przekraczać 30 % dostarczanej do organizmu energii.

Za większość problemów zdrowotnych odpowiedzialni jesteśmy sami – zły tryb życia, szkodliwa dieta, a także używki (takie jak kawa i papierosy) przyczyniają się w głównej mierze do pogorszenia się kondycji organizmu. Nadmiar tłuszczy w diecie, a także spożywanie nieregularnych posiłków, serwowanych w zbyt dużych porcjach to z kolei główna przyczyna otyłości, która jest już prostą drogą do miażdżycy, udarów i zawału. Zatroszcz się więc o swoje zdrowie, nim będzie za późno. Pierwszym krokiem niech będzie właśnie zmniejszenie ilości tłuszczu w diecie!