Dodano:

2
Kategoria: Dieta

Dieta shred powstała dzięki amerykańskiemu lekarzowi dr Ianowi Smithowi. Podczas jednego cyklu osoby stosujące tę dietę chudną średnio 9–12 kg, przy czym spadek wagi jest trwały. Co ważne, dieta ta jest skuteczna także wtedy, gdy inne nie przynoszą rezultatów. Istotne w niej jest to, że uczy ona zmiany nawyków żywieniowych i zapobiega wystąpieniu efektu jo-jo. Można ją stosować wielokrotnie i bez obaw o zdrowie, ponieważ dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych.


Dieta shred i jej zasady

W diecie shred obowiązują zasady, których przestrzeganie jest gwarancją sukcesu. Cały program trwa 6 tygodni, a przez ten czas organizm przyzwyczaja się do dobrych nawyków. W każdym tygodniu stosuje się nieco inne reguły. Każdy z etapów stanowi odrębną całość i służy innemu celowi.


Tydzień pierwszy – początek

Pierwszy tydzień służy przygotowaniu organizmu do diety i uczy samodyscypliny. Zgodnie z założeniami posiłki trzeba jeść przynajmniej co trzy godziny, przy czym należy jeść do sytości, ale tak, aby nie czuć przepełnienia.

Każdy posiłek powinien mieć 300 kcal, a przed nim i w trakcie należy wypić szklankę wody. Dopuszczalne jest zjedzenie dwóch krakersów do zupy, a także dwóch kromek pełnoziarnistego pieczywa o dowolnej porze. Trzeba przy tym pamiętać, by ostatnia przekąska nie miała więcej niż 100 kcal. Wodę można pić w każdej ilości, przy czym można też wypić szklankę świeżo wyciśniętego soku.


Tydzień drugi – wyzwanie

Ten etap niewiele różni się od poprzedniego, z tym że kaloryczność posiłków trzeba zmniejszyć z 300 kcal do 250 kcal. Przed posiłkami i w ich trakcie należy wypić szklankę wody. Oczywiście nie trzeba zjadać wszystkiego, co przewidziane jest na dany dzień.


Tydzień trzeci – przemiana

Ten etap uznawany jest za najtrudniejszych, ponieważ kaloryczność posiłków trzeba zmniejszyć do 200 kcal. Nie można zapominać o szklance wody przed i w trakcie posiłku. Poza tym można odżywiać się tak samo jak w poprzednich tygodniach.


Tydzień czwarty – wspinanie się

W tym etapie posiłki nadal mogą mieć po 200 kcal. Można zjadać mniejsze porcje – ważne jest to, aby nie jeść „na siłę”. Dozwolona jest zamiana składników mięsnych na rybne.


Tydzień piąty – oczyszczenie

Jest to etap oczyszczania wątroby. Wszystkie założenia dietetyczne pozostają takie same, natomiast dozwolone jest zjedzenie zupy oraz jednego posiłku o wartości 300 kcal. Rano należy wypijać szklankę wody z dodatkiem soku z cytryny oraz łyżeczki mielonego siemienia lub oleju lnianego. Ponadto codziennie trzeba wypić szklankę 100% soku z żurawiny oraz 5 szklanek herbaty z hibiskusa.


Tydzień szósty – wybuch

Założenia są podobne do tych, które obowiązują w pierwszym tygodniu. Jednak dodatkowo dopuszczalne jest zjedzenie maksymalnie trzech kromek pieczywa pełnoziarnistego w ciągu dnia. Ponadto do każdego posiłku można dołączyć porcję warzyw wielkości pięści lub szklankę świeżo wyciśniętego soku albo jeden mały owoc. Należy też pamiętać o piciu herbaty z hibiskusa i soku żurawinowego.

dieta shred stawia także na aktywność fizyczną

Aktywność fizyczna a dieta shred

Dieta shred przewiduje także jako bardzo ważny element aktywność fizyczna, ponieważ samo ograniczanie posiłków nie wystarczy, żeby zrzucić niechciane kilogramy. Należy ćwiczyć 5 razy w tygodniu przez co najmniej 45 minut. Zalecane aktywności to:
skakanie na skakance,
jogging,
marsz lub bieg na bieżni,
pływanie,
jazda na rowerze,
ćwiczenia z hantlami.


Dieta shred – jadłospis

Regularne spożywanie posiłków to wyznacznik, którym kieruje się także dieta shred. Zalecane jest jedzenie co 3–4 godziny, a najlepiej o konkretnych porach. Przykładowy jadłospis na jeden dzień w pierwszym tygodniu diety może wyglądać tak:

I posiłek – dowolny owoc, szklanka soku, mała miseczka owsianki, 2 szklanki wody mineralnej. Sok może być jabłkowy, pomarańczowy, pomidorowy, marchwiowy lub grejpfrutowy,
I przekąska – dowolna do 100 kcal,
II posiłek – miseczka zupy bez śmietany, mięsa, ziemniaków, 2 szklanki wody mineralnej, jedna porcja warzyw,
II przekąska – dowolna do 150 kcal,
III posiłek – 1 porcja niesmażonego kurczaka bez skóry, jedna porcja warzyw, 1 mała sałatka z nie więcej niż 3 łyżeczkami dressingu, 2 szklanki wody mineralnej,
III przekąska – dowolna do 100 kcal,
IV posiłek – ok. 150 g niesmażonej ryby, 2 porcje warzyw, 2 szklanki wody mineralnej.

KOMENTARZE

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

genialne wprost aby paść dosłownie. 6 posiłków po 200 kcal to 1200 kca. ćwiczę aerobowo- siłowo 3 razy w tygodniu, chyba bym padła na takiej dieie. efekt jojo murowany.

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Ta dieta jest tutaj źle opisana. Zupa czy smoothie ma zawierać 200 w danych tygodniach kcal, ale do tego je się porcję warzyw lub owoc, sałatki z niskotłuszczowym dresingiem oraz szklankę soku. Wychodzi więcej niż 200 kcal na posiłek. Średnio 1800-1600 kcal w zależności od tygodnia.