Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Osoby chcące prowadzić zdrowy tryb życia i przy okazji zgubić zbędne kilogramy, coraz chętniej sięgają po przepisy i diety pochodzące sprzed setek lat. Dzieje się tak dlatego, że bazują one na w pełni naturalnych produktach, które nie są skażone chemicznymi dodatkami. Jedną z ciekawszych diet, obecnie bardzo popularnych, jest dieta orkiszowa stworzona przez św. Hildegardę. Na czym ona dokładnie polega?


Dieta świętej Hildegardy – kim była autorka diety orkiszowej?

Hildegarda jest jedną ze świętych kościoła katolickiego, żyła w XII wieku i obecnie jest znana najbardziej jako autorka zdrowej diety orkiszowej. W swoich badaniach kierowała się zasadą medycyny holistycznej, czyli takiej, która człowieka "widzi" całościowo jako ciało i duszę. Przygotowała wiele publikacji dotyczących medycyny ludowej, co sprawiło, że stała się autorytetem wśród sobie współczesnych. Obecnie wiele osób ponownie odkrywa jej nauki i stosuje się do opracowanych przez nią zasad.

dieta świętej hildegardy jest oparta na orkiszu

Na czym polega dieta świętej Hildegardy?

Dieta świętej Hildegardy nazywana jest bardzo często dietą orkiszową. Dzieje się tak z uwagi na to, że według Hildegardy orkisz powinien być podstawą każdego posiłku. Orkisz to prastara odmiana pszenicy. Warto ją włączyć do swojej diety przede wszystkim dlatego, że ziarno orkiszu jest lepiej przyswajalne przez organizm człowieka niż pszenica, i co bardzo istotne, nie wywołuje alergii pokarmowej.

Dieta św. Hildegardy jest bardzo bogata w warzywa. Najlepiej sięgać po te pochodzące ze sprawdzonych upraw. Pamiętać jednocześnie należy o tym, że nie wszystkie warzywa są polecane w diecie orkiszowej. Najlepiej jeść takie warzywa jak: koper włoski, fasola, buraki, marchew, cieciorka, seler, pietruszka, cebula, czosnek, dynia i chrzan. Z kolei do minimum należy ograniczyć spożycie ziemniaków, ogórków, papryki, warzyw kapustnych i pomidorów.

W jadłospisie opartym na diecie świętej Hildegardy nie może zabraknąć owoców i nasion. Najbardziej polecane są jabłka, migdały, czereśnie, wiśnie, kasztany jadalne, dereń, jeżyny, daktyle, cytrusy, nieśplik japoński oraz gruszki.

Produkty pochodzenia zwierzęcego, czyli nabiał i mleko, muszą być traktowane jako uzupełnienie diety, a nie jej główne składniki.

Święta Hildegarda wskazała też produkty żywieniowe, których należy unikać, bo są one "kuchennymi truciznami". Są to: truskawki, por, borówki, wieprzowina i węgorz.

Dieta opiera się również na umiarze w jedzeniu. Powinno się przygotowywać i spożywać niezbyt obfite posiłki.


Przykładowy jadłospis diety orkiszowej

Tak jak to zostało wcześniej wspomniane, w każdym posiłku w ciągu dnia powinien znaleźć się orkisz. Może to być chleb orkiszowy, makaron z orkiszu oraz placuszki przygotowane z mąki orkiszowej. Na deser można jeść ciasteczka orkiszowe. Jako uzupełnienie do śniadania można zjeść biały ser ze szczypiorkiem i pomidorem, na obiad zupa z dyni i duszone mięso z kurczaka, dodatkowo surówka z marchwi i jabłka. Na kolację dodatkiem może być jajko z ziołami. Jako napoje sprawdzą się napary z kopru włoskiego, pokrzywy i róży.