Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Oto wyjątkowa dieta w siedmiu kolorach tęczy. Dzięki niej już w ciągu jednego tygodnia możesz zrzucić co najmniej dwa kilogramy. Bez wysiłku i dużych wyrzeczeń, jedząc same zdrowe i pyszne produkty. Sprawdź, jak działą dieta tęczowa!


Na czym polega dieta tęczowa?

Autorką diety tęczowej jest dr inż. Agnieszka Leciejewska, która opracowała niezwykły tygodniowy program odchudzania. Zasada jest prosta. Menu każdego dnia składa się głównie z produktów w jednym kolorze – i tak przez siedem dni. Całość układa się w piękne barwy tęczy. Jadłospis jest tak skomponowany, by zawierał odpowiednią dawkę składników odżywczych, w tym błonnika, ale dostarczał tylko 1200 kcal.


Jadłospis z dietą tęczową

Dieta opiera się przede wszystkim na warzywach i owocach.

W pierwszym dniu wybieramy te w żółtym kolorze. W naszym menu niepodzielnie królują zatem na przykład kukurydza, żółte papryczki, grejpfruty, żółte melony, ananasy i morele.

W dniu drugim jemy warzywa i owoce czerwone, co oznacza, iż na naszym stole lądują truskawki, maliny, wiśnie, porzeczki, arbuzy, czerwona paprykę i pomidory.

Dzień trzeci to dzień niebieski. Podstawą jadłospisu są więc jagody, borówki, jeżyny, ciemne winogrona itd.

Czwartego dnia sięgamy po produkty zielone. To dzień takich warzyw, jak sałata, ogórek, brokuły, zielona papryka, zielony groszek oraz takich owoców, jak zielone melony, jasne winogrona, gruszki, agrest, szparagi czy awokado.

dieta tęczowa zakłada jadłospis w innym kolorze na każdy dzień

Piąty dzień jest dniem pomarańczowym. W naszych posiłkach nie powinno zatem zabraknąć marchewki, pomarańczowej papryki, dyni, pomarańczowych melonów, mirabelek, soczewicy i oczywiście pomarańczy oraz mandarynek.

W szóstym dniu wybieramy produkty fioletowe. Jemy więc bakłażany, ciemne oliwki, aronię, czarne porzeczki, fioletową sałatę i karczochy.

W siódmym dniu nasz jadłospis obejmuje przede wszystkim warzywa i owoce o różowej barwie. Tego dnia sięgamy więc między innymi po rzodkiewki, buraki, czerwoną kapustę i czerwonego grejpfruta.

Dietę uzupełniamy niewielką ilością chudego mięsa i ryb, pieczonych lub gotowanych i jedzonych dwa razy dziennie, np. na obiad i kolację. 2–3 razy dziennie jemy przetwory zbożowe, jak płatki owsiane (nie więcej niż 4 łyżki), pełnoziarniste pieczywo (2 kromki) lub naleśniki (przygotowane z mąki razowej). Potrawy koniecznie doprawiamy świeżymi ziołami: koperkiem, natką pietruszki, bazylią itd. W diecie dopuszczalne są tłuszcze roślinne (2–3 łyżki dziennie), np. oliwa z oliwek lub olej rzepakowy. Każdego dnia pijemy co najmniej osiem szklanek płynów, w tym przynajmniej jedną szklankę jogurtu naturalnego, maślanki lub kefiru.


Jakie korzyści przynosi dieta tęczowa?

Największą zaletą diety tęczowej jest możliwość zrzucenia wagi bez specjalnych wyrzeczeń przy jednoczesnym dostarczaniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jadłospis oparty na warzywach i owocach jest bogaty w antyoksydanty, które unieszkodliwiają wolne rodniki, odpowiedzialne między innymi za procesy starzenia. Dzięki antyoksydantom zmniejsza się również ryzyko rozwoju takich chorób jak cukrzyca nowotwory i choroby serca.

Dieta tęczowa to również bogactwo błonnika, zarówno jego frakcji rozpuszczalnej, jak i nierozpuszczalnej, który jest niezbędny do prawidłowej pracy jelit oraz pomaga pozbyć się złego cholesterolu. To również komplet witamin i pierwiastków mineralnych, podanych w łatwo przyswajalnej formie. Jadłospis jest jednocześnie tak skomponowany, by w posiłkach nie zabrakło odpowiedniej ilości pełnowartościowego białka, przy jednoczesnej minimalnej ilości tłuszczów, ale zdrowych, bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe.

Stosując tęczową dietę, praktycznie nie zauważamy, iż jesteśmy na diecie, gdyż jemy niemal wszystko, co do tej pory. Komponowanie posiłków nie jest trudne i nie obciąża dodatkowo budżetu. Niewątpliwą zaletą diety tęczowej jest również to, że można ją stosować przez długi czas, nie ma bowiem ona negatywnych skutków ubocznych.