Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Dieta odchudzająca wiąże się ze stosowaniem odpowiedniego sposobu odżywiania przez cały okres jej trwania. Częstym problemem są przekąski. Wiele osób w ciągu dnia wybiera słodycze i słone przekąski, które nie są ani zdrowe, ani dobre dla osób odchudzających się. Co więc zrobić, kiedy nachodzi nas chęć na coś do przegryzienia, ale nie chcemy dostarczać zbyt wielu kalorii?


Marchewka – smaczna i chrupiąca!

Marchewka jest polecana jako smaczna i chrupiąca przekąska, która nadaje się dla każdego. Jedząc regularnie marchewkę, nie tylko zapewniamy sobie stały dopływ witamin i mikroelementów, ale także, dbamy o swój wzrok i nadajemy skórze przepiękny koloryt. Marchewka jest dobrym rozwiązaniem, zawiera mało kalorii, a jej jedzenie jej przypomina pałaszowanie chipsów, paluszków lub krakersów – wszystko dzięki uczuciu chrupania. Dodatkowo można ją zabrać bez problemu do pracy lub szkoły, wystarczy obrać ją w domu i pokroić w cienkie słupki. Przechowuje się bardzo dobrze i będzie świeża nawet po kilku godzinach w pudełku śniadaniowym.


Pieczone warzywa z jogurtem

Potrzebne ci smaczne przekąski na imprezę? Pieczone warzywa podawane z sosem jogurtowym to doskonały wybór! Są zdrowe i nie mają wiele kalorii. Jako przekąski na zimno można wybrać pietruszkę, marchewkę, buraki (potrzebują więcej czasu do upieczenia), ziemniaki, brokuły i wiele innych warzyw. W celu przygotowania sosu wystarczy wymieszać jogurt naturalny z odrobiną soli oraz pieprzu, można także dodać świeżo wyciśnięty czosnek - w ten sposób uzyska się sos czosnkowy. Taka przekąska jest smaczna, łatwa do zrobienia i bardzo dietetyczna.

przekąski - a może by tak marchew?

Warzywne roladki

Warzywne roladki to doskonałe przekąski na zimno i na ciepło, można je podawać z okazji różnych imprez, szybko się je robi i nie mają praktycznie kalorii. Wystarczy pokroić na plastry cukinię lub bakłażana, a następnie położyć je na kilka minut na grilla. Kiedy warzywo zmięknie, wystarczy lekko posolić, posmarować twarożkiem. W ten sposób uzyskuje się bardzo dietetyczną przekąskę, która może być także doskonałym drugim śniadaniem.


Przekąski przed telewizorem

Największy problem z podjadaniem mamy przed telewizorem, kiedy to zjadamy coś po prostu z nudów! Jeżeli nie możesz się powstrzymać i chcesz zjeść jakieś przekąski, wybierz popcorn! Zrobiony w mikrofalówce lub z bardzo małą ilością tłuszczu nie jest mocno kaloryczny. Dzięki temu można sobie na niego pozwolić także w trakcie diety, ale kluczowe jest to, aby nie solić go zbyt mocno. Duża ilość soli powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i tym samym przyczynia się do tego, że wyglądamy na osoby grubsze.


Zakazane przekąski

Na diecie zakazane są przekąski z ciasta francuskiego (jest ono bardzo tłuste i kaloryczne, w połowie składa się bowiem z masła!), a także wszelkie przekąski typu chrupki, chipsy, batoniki, popcorn oblany karmelem, mocno słodzone jogurty. Lepiej na ich miejsce wybrać zdrową alternatywę lub świeżą porcję zdrowych warzyw.