Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Jagody goji znane są od wieków jako naturalny lek na wiele schorzeń. Od niedawna polecane są również przez współczesnych specjalistów – potwierdzono bowiem ich lecznicze działanie. Na co dokładnie wpływają i skąd się wzięły jagody goji? Czy przydadzą się w walce z nadwagą?


Co zawierają jagody goji?

Jagody goji to nazwa handlowa owoców kolcowoju chińskiego, pospolitego lub szkarłatnego. Krzewy osiągają wysokość od 1 do 3 metrów, a owoce, które trafiają do Europy, są zazwyczaj suszone - i bardzo dobrze, ponieważ zjedzenie ich w świeżej, niedojrzałej postaci mogłoby grozić dolegliwościami ze strony układu trawiennego. Suszone jagody goji wykorzystywane były już 2,5 tysiąca lat temu w medycynie naturalnej ludów azjatyckich. Zawierają:
- wapń;
- potas;
- żelazo;
- cynk;
- selen;
- ryboflawinę;
- german;
- witaminy z grupy B;
- witaminę C;
- witaminę E;
- beta-karoten;
- nienasycone kwasy tłuszczowe.

Oczywiście w składzie jagód goji można odnaleźć znacznie więcej odżywczych składników – między innymi aż 22 dietetyczne pierwiastki śladowe. Najistotniejsze jest jednak to, iż wszystkie zawarte w tych owocach składniki są bardzo potrzebne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Dzięki ich spożywaniu zyskujemy zdrowie – i chudniemy!


Jagody goji – właściwości zdrowotne

Jagody goji – co zostało potwierdzone – mogą hamować postęp nowotworu. Mają w sobie zresztą mnóstwo przeciwutleniaczy, które nie tylko wykazują działanie antyrakowe, ale również opóźniają proces starzenia się organizmu. Gdy regularnie je jemy, jesteśmy zdrowsi – a do tego dłużej zatrzymujemy młodość!

jagody goji

Poza tym zawierają mnóstwo pożywnego białka, które jest tak potrzebne osobom intensywnie trenującym. Jeśli zatem ćwiczymy i pragniemy ładnie wyrzeźbić swoje mięśnie, lepiej zajadać się jagodami goji niż odżywkami białkowymi. Natura zawsze jest lepsza niż chemia! Poza tym owoce te pozytywnie wpływają na układ krążenia, regulują pracę serca, obniżają poziom cholesterolu i nadciśnienie.

Jagody goji wpływają też pozytywnie na pracę oczu – zawierają bowiem karotenoidy. W dodatku regulują też pracę układu trawienia, a zwłaszcza wątroby. Niwelują skutki wysokotłuszczowej diety, a zatem osoby, które mają problem z nadwagą, powinny je jeść!


Jagody goji odchudzają?

Prócz właściwości przeciwzapalnych i antyoksydacyjnych, a także pozytywnego wpływu na cały organizm człowieka, jagody goji zyskują na popularności również z innego powodu – dzięki nim można sporo schudnąć! Oczywiście aby było to możliwe, trzeba się ruszać i właściwie odżywiać, ale z pewnością włączenie do diety jagód goji wyjątkowo ułatwi to zadanie.

Owoce te posiadają mało kalorii, a dużo błonnika, który pęcznieje w żołądku i sprawia, iż dłużej czujemy się syci. Rzadziej chce nam się jeść – a zatem jemy mniej. Już sama witamina C sprawia, iż chudniemy – a w jagodach goji jest jej więcej niż w pomarańczy (i to 50 razy więcej!). Poza tym są one bezpieczne dla cukrzyków – obniżają zresztą poziom cukru we krwi. Dzięki ich wpływie na poziom cholesterolu pomagają też w walce z tkanką tłuszczową.


Jagody goji – przeciwwskazania

Każdy kij ma dwa końce, a każdy lek pozytywny i negatywny wpływ. Tak samo jest z jagodami goji – posiadają mnóstwo leczniczych właściwości, ale nie każdy może je spożywać. Przede wszystkim strzec ich powinny się kobiety w ciąży i karmiące piersią, jak również osoby zażywające leki przeciwzakrzepowe.

Zalecana dzienna dawka jagód goji to od 5 do 12 gramów suszonego produktu. Nie należy jej przekraczać w żadnym wypadku – tylko wówczas ich lecznicze właściwości wykorzystamy w pełni i będziemy mogli cieszyć się dobrym zdrowiem (oraz szczupłą sylwetką).