Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Każda kobieta marzy o szczupłej, pięknej figurze. Niestety natura bywa przewrotna – w wielu przypadkach konieczne staje się zgubienie nadprogramowych kilogramów. Stosując odpowiednią dietę, można odzyskać idealną figurę nawet w ciągu siedmiu dni – a co ważniejsze, jest to dieta bez efektu jo-jo. Jak działa dieta tygodniowa?


Dieta tygodniowa – podstawowe zasady

Zasady diety siedmiodniowej są bardzo proste – wystarczy odżywiać się regularnie i racjonalnie. Warto dodać, że dieta zawiera zróżnicowane produkty spożywcze, dzięki czemu jadłospis nie jest monotonny i nudny.
Ważne jest to, aby odżywiać się regularnie i racjonalnie. Każdego dnia należy zjadać pięć posiłków – trzy główne oraz dwie przekąski, zwracając przy tym uwagę, aby przerwy pomiędzy posiłkami wynosiły dwie, trzy godziny.

W menu powinny znaleźć się chude mięso, nabiał oraz ryby – są to produkty dostarczające optymalnych ilości białka, niezbędnego do budowy mięśni oraz układu kostnego. Ważne jest także to, aby dostarczać organizmowi odpowiedniej ilości węglowodanów złożonych, dlatego też w jadłospisie nie powinno zabraknąć pełnoziarnistego i razowego pieczywa, istotną funkcję odgrywają także świeże owoce i warzywa – źródło dobroczynnego błonnika oraz witamin.
Zamiast soli lepiej używać ziół – podkreślą smak potraw, a przy tym poprawią proces trawienia i nie spowodują zatrzymywania wody w organizmie.

Należy także pamiętać o odpowiedniej ilości płynów – codziennie należy wypić co najmniej osiem szklanek niegazowanej wody mineralnej, soków warzywnych lub zielonej herbaty. Jak najbardziej można wykorzystywać wszystkie z wymienionych napojów, dostosowując wybór do charakteru konkretnego posiłku. Pod żadnym względem nie należy spożywać napojów gazowanych oraz zawierających sztuczne barwniki i konserwanty, wskazane jest także unikanie kawy i mocnej herbaty.

dieta tygodniowa - wypróbuj ją

Zalety diety tygodniowej

Dieta tygodniowa ma bardzo wiele zalet. Pierwszą z nich jest urozmaicony jadłospis. Nie trzeba ograniczać się do wybranych produktów, eliminując inne, nie ma również konieczności, by czegokolwiek sobie odmawiać. W codziennym menu powinny znajdować się różne produkty spożywcze dostarczające odpowiednią ilość kalorii do potrzeb organizmu.
Kolejną zaletą jest to, że nie trzeba się głodzić. Każdy posiłek jest skomponowany w taki sposób, by dana osoba nie odczuwała głodu, a organizm otrzymał odpowiednią ilość kalorii. Znaczące są także przerwy pomiędzy poszczególnymi posiłkami, które są na tyle krótkie, by uniemożliwić pojawienie się uczucia głodu. Ponadto zawsze istnieje możliwość wypicia szklanki niegazowanej wody mineralnej lub zielonej herbaty, a tym samym swoistego zapełnienia żołądka.

Jedząc częściej i w mniejszych ilościach, można w prosty sposób zoptymalizować przemianę materii, czyli przyspieszyć metabolizm. Organizm zostaje pobudzony do regularnej pracy, przy czym nie jest on przeciążany, efektem czego jest optymalna, sprawna przemiana materii.
Dieta jest bardzo skuteczna, a co najważniejsze, nie powoduje efektu jo-jo. Chudnie się stopniowo i w miarę regularnie, średnio od 0,5 do 1 kg w ciągu tygodnia. Wiele osób może stwierdzić, że jest to niewiele, należy jednak pamiętać, że jest to trwała utrata nadprogramowych kilogramów. Stosując tę dietę w sposób restrykcyjny, czyli bez jakichkolwiek odstępstw, można schudnąć nawet cztery kilogramy.

Niepodważalną zaletą są także pozytywne nawyki żywieniowe, które można wypracować, stosując tę właśnie dietę. Oczywisty jest fakt, że – podobnie jak w przypadku innych diet – rozwiązanie to można stosować przez określony czas. Warto jednak podkreślić, że sukcesywne zwiększanie ilości kalorii po zakończeniu kuracji pozwoli cieszyć się nienaganną figurą, doskonałym samopoczuciem i zdrowiem. Przekonaj się, że dieta tygodniowa może być skuteczna!