Dodano:

1
Kategoria: Dieta

Jogurt wydaje się nam idealną dietetyczną przekąską: czy jednak powinnyśmy sięgać po gotowy jogurt owocowy? Sprawdź, co może się w nim kryć!


Jogurt jogurtowi nierówny: których z nich powinnyśmy unikać?

Czy zdajesz sobie sprawę, iż część dostępnych w sklepach jogurtów owocowych praktycznie nie miało kontaktu z całym, pełnym i świeżym owocem? Do niektórych produktów nawet popularnych marek dodawany jest jedynie wsad owocowy. Jogurt owocowy poza słodkim smakiem „przypominającym” truskawki czy brzoskwinie nie niesie tych samych korzyści, co świeże owoce. Jogurty przyrządzane naturalnymi metodami, zawierające szczepy bakterii probiotycznych, bez sztucznych dodatków, zagęszczaczy i mleka w proszku mają działanie prozdrowotne – dbają o naszą mikroflorę jelitową i „karmią” dobre bakterie zasiedlające nasz układ pokarmowy. Im krótszy skład produktu, tym lepiej; jeśli został on otrzymany tradycyjnie, powinny się w nim znajdować jedynie bakterie i mleko. Pamiętajmy, iż rozwarstwiająca się konsystencja jogurtu świadczy na jego korzyść: zbyt kremowy i jednolity jogurt najczęściej oznacza, iż dodano do niego masę zagęszczaczy i polepszaczy.


Jogurt owocowy 0%: kiepski wybór dla osób odchudzających się?

Osoby na diecie redukcyjnej często wybierają jogurty sygnowane jako beztłuszczowe i niskokaloryczne; taki produkt ma minimalną wartość odżywczą, jest ubogi w witaminy i minerały, a do tego najczęściej jest dodatkowo zagęszczany (aby uzyskał konsystencję podobną do „normalnego”, tłustego jogurtu). Jogurty typu fit słodzone są aspartamem czy innymi sztucznymi słodzikami, które w nadmiarze mogą prowadzić do zaburzeń trawiennych i metabolicznych, a przez swój słodki smak nie pomagają nam w wykształcaniu pozytywnych nawyków żywieniowych i odzwyczajaniu się od słodkich przekąsek.

jogurt owocowy to nie najlepszy pomysł

Co kryje się w kubeczku pozornie „niewinnego” jogurtu owocowego?

Jogurty owocowe to źródło cukru (praktycznie wszystkie najpopularniejsze na rynku produkty są sztucznie dosładzane); często jest to szkodliwy syrop glukozowo-fruktozowy o wysokiej słodkości. To sprawia, iż pozornie zdrowy jogurt owocowy jest wysokocukrową i kaloryczną przekąską o niewielkich wartościach odżywczych. W jogurtach oznaczonych jako „dietetyczne” i niskokaloryczne, często jest on zastępowany sztucznymi słodzikami, takimi jak np. aspartam. Jogurty owocowe zawierają minimalne ilości owoców, a najczęściej jedynie wsad owocowy; tego typu „owoce” to nie świeże truskawki czy pomarańcze o wysokiej zawartości błonnika i witamin, lecz sztucznie słodzone owoce z dodatkiem substancji żelujących. Często znajdziesz w nich również sok z buraka, który nadaje produktowi czerwonawy kolor. Jeśli jogurt został zagęszczony, np. żelatyną, możesz mieć pewność, iż metody jego otrzymywania różnią się od tych, które stosowały nasze prababcie; najczęściej oznacza to, iż taki „jogurt” to zagęszczone mleko poddane wielu procesom przemysłowym, dążącym do taniego otrzymania produktu o niskiej zawartości składników odżywczych.


Zrób jogurt owocowy sama w domu!

Jeśli smak naturalnego jogurtu bez dodatków smakowych jest dla ciebie nie do przejścia, najlepszą opcją jest własnoręczne przygotowanie jogurtu owocowego w domu. Nie zajmie to wiele czasu, a jest znacznie zdrowsze niż gotowe, przetworzone produkty ze sklepowej półki. Po prostu wybierz naturalny, niesłodzony jogurt (bez mleka w proszku) i dodaj do niego garść ulubionych, świeżych owoców, np. jagód, malin czy banana. Możesz również dosypać odrobinę orzechów, pestek czy domowego, niesłodzonego muesli. Nawet jeśli od czasu do czasu pokusisz się o dodanie do niego miodu, i tak będzie to zdrowsze rozwiązanie (z uwagi na właściwości prozdrowotne miodu) niż wybór gotowego jogurtu owocowego, który najczęściej zawiera kilka łyżek cukru.

KOMENTARZE

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

jogurt owocowy to super posilek ale kiedy robi sie go samemu, takie jogurty robie od wielu lat , jogurt grecki plus owoce plus chia , pysznosci

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi