Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Jak wskazuje już sama nazwa, dieta ta opiera się na doborze odpowiednich składników pożywienia, dedykowanych osobom o określonej grupie krwi. Badania naukowe wykazują, iż decyduje ona bowiem w dużej mierze o skłonnościach do zapadania na wybrane choroby czy skłonnościach żywieniowych. Dlatego też, znaleziono zależność pozwalającą na indywidualny dobór sposobu żywienia – tak by była to dieta zgodna z grupą krwi.


Dieta a grupa krwi

W związku z powyższym, dieta zgodna z grupą krwi została opracowana w taki sposób, by odpowiadała na specyficzne potrzeby i skłonności danych osób. Jej założenie opiera się na obserwacji ewolucji człowieka i dostosowaniu sposobu żywienia do jego cech osobniczych. Grupa O jest najstarsza i oferuje najwyższą odporność – charakterystyczną dla myśliwych. Grupa A wykształciła się w społeczeństwie rolniczym, grupa B jest wypadkową połączenia różnych genów, które w obliczu zmieniających się warunków, były zmuszone do wytworzenia nowych zdolności adaptacyjnych. Grupa AB to współczesna forma przystosowania.


Na czym polega dieta zgodna z grupą krwi?

Ramowy zakres zasad dietetycznych obejmuje spożywanie wybranych produktów, sklasyfikowanych w 16 grupach: mięso i drób, jaja i nabiał, ryby i owoce morza, orzechy i pestki, oleje i tłuszcze, przetwory zbożowe, fasola i rośliny strączkowe, ziarna i makarony, grzanki i chleb, warzywa, owoce, soki, przyprawy, dodatki, herbatki ziołowe, używki. Każda z nich posiada trzy osobne kategorie, wskazujące który produkt jest wskazany (wtedy dieta zgodna z grupą krwi działa leczniczo), który neutralny (jest więc traktowany jako źródło paliwa dla organizmu) oraz którego należy unikać, gdyż wpływa negatywnie na funkcjonowanie całego ciała.

czy dieta zgodna z grupą krwi może być skuteczna?

Dieta zgodna z grupą krwi A

Niezalecane jest mięso i większość nabiału. Warto skupić się na diecie wegetariańskiej, która zapewni produkty o maksymalnie nieprzetworzonej postaci. Takie założenie może prowadzić do dość szybkiego niedoboru żelaza i wapnia. Dlatego też warto skonsultować sposób komponowania posiłków ze specjalistą. Szczególnie zalecane są warzywa i owoce. Należy unikać piwa, napojów gazowanych oraz krewetek. Pozwala ograniczyć podatność na cukrzycę i miażdżycę.


A co dla grupy krwi B?

Tutaj mamy do czynienia z najbardziej zrównoważona ilością składników dozwolonych. Są to zarówno mięso, jak i nabiał, oliwa czy warzywa. Niezalecany jest drób, orzechy, masło, oleje roślinne, pszenica i pomidory. Osoby posiadające grupę krwi B mają skłonności do zapadania na syndrom chronicznego zmęczenia oraz zaburzenia systemu odpornościowego.


Dieta zgodna z grupą krwi 0

Tutaj podstawę stanowi białko zwierzęce, do którego trawienia organizm jest szczególnie przystosowany. Źle zaś znosi gluten oraz produkty mleczne – ich niewłaściwe przyswajanie jest związane z predyspozycjami do nieprawidłowości w funkcjonowaniu tarczycy. Warto więc jeść ryby i owoce morza, czerwone mięso i warzywa. Produktami niezalecanymi są ziemniaki, pestki słonecznika, soczewica, kalafior oraz alkohol. Tutaj także pojawia się problem z niedoborem wapnia, w przypadku rezygnacji z nabiału.


Dieta zgodna z grupą AB

Z racji swoich predyspozycji, osoby z grupą krwi AB źle trawią mięso i nadmiernie magazynują je w postaci tłuszczu. Dlatego też powinny wprowadzić do diety dużą ilość warzyw, ryż brązowy, sfermentowane produkty mleczne oraz owoce. Unikać muszą zaś kaszy gryczanej, czerwonego mięsa, masła i mleka a także bananów. Kobiety decydujące się na taki sposób żywienia, powinny szczególnie zadbać o poziom żelaza, by nie doprowadzić do anemii.