Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Odchudzanie nie jest proste – wie to każdy, kto chociaż raz próbował zrzucić wagę. Wymaga to wiele konsekwentnego postępowania i pilnowania swojego talerza. Jaka jest najszybsza dieta odchudzająca? Trudno to określić, ale jedzenie ze zwróceniem uwagi na zegar biologiczny jest skutecznym sposobem na odchudzanie. Ta dieta zaczyna zbierać coraz większe grono miłośników!


Zegar biologiczny

Nasz organizm ma codziennie jeden ustalony rytm. Rano potrzebuje najwięcej energii, a wraz z nadejściem wieczoru metabolizm zwalnia. Wiele osób zaczyna żywić się zgodnie z tym, jak działa nasz naturalny zegar biologiczny. Taki sposób jedzenia jest niezwykle korzystny dla naszego organizmu i nie pozwala, aby przy każdym posiłku mogły się odkładać dodatkowe kalorie.


Założenia diety zgodnej z zegarem biologicznym

Dieta zgodna z zegarem biologicznym jest dietą niskokaloryczną, skuteczne odchudzanie jest możliwe tylko wtedy, kiedy spalamy więcej kalorii niż przyjmujemy. Dzienne zapotrzebowanie na kalorie dla przeciętnej kobiety to około 1800 kcal. To wbrew pozorom sporo, więc aby szybko schudnąć, należy jeść mniej kalorii. Najszybsza dieta odchudzająca, to dieta w której zjada się około 1200 kcal dziennie. Nie poleca się stosowania diety 1000 kcal, bo te 200 kcal naprawdę robi różnicę! Dieta 1000 kcal jest zbyt wyniszczająca, osłania organizm i powoduje wiele kłopotów zdrowotnych.

zegar biologiczny może być dobrym wyznacznikiem diety

Szybki odchudzanie – co jeść rano?

Rano, zaraz po przebudzeniu, nasz organizm odczuwa mocny głód. Chociaż teoretycznie nie musimy czuć fizycznego głodu, to organizm nie miał dostarczanej energii przez wiele godzin. Ważne jest jak najszybsze zjedzenie pożywnego śniadania, powinno się ono składać z różnych węglowodanów. Można zjeść pieczywo – najlepsze jest razowe, płatki owsiane z mlekiem, różnorodne kanapki, wędliny i ser. Rano można sobie pozwolić na najbardziej kaloryczne rzeczy, gdyż w ciągu dnia zostaną one strawione. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia.


Zegar biologiczny a obiad – warzywa i białko

Obiad w diecie zgodnej z zegarem biologicznym powinien składać się przede wszystkim z warzyw oraz z białka. W ten sposób zapewniamy sobie pożywny, ale niezbyt ciężki posiłek, dzięki któremu będziemy mogli nie jeść aż do wieczora. Doskonałymi propozycjami na smaczny i pożywny obiad są piersi z kurczaka, ryby, chude mięso podawane z warzywami. Poleca się unikania ziemniaków, ponieważ po nich dosyć szybko odczuwa się głód. Jeżeli koniecznie chcemy zjeść ziemniaki, to powinny one zostać przygotowane bez dodatku wody, czyli na przykład pieczone.


Kolacja a zegar biologiczny – lekka i białkowa

Dieta na szybkie odchudzanie to lekka, białkowa kolacja. Dlaczego właśnie taka? Ponieważ wieczorem zwalnia metabolizm, więc nie potrzebujemy tak dużo energii. Białko zapobiega strawieniu mięśni, a wspomaga spalanie tłuszczu. Doskonałymi pomysłami na kolację są tuńczyk, biały ser, a nawet koktajl białkowy, taki jak używany przez kulturystów.

Taka dieta powoduje bardzo szybkie chudnięcie, powinna być mimo to łączona z aktywnością fizyczną, dzięki temu gwarantuje najlepsze wyniki. Po zakończeniu diety należy stopniowo zwiększać ilość przyjmowanych kalorii, aby zapobiec efektowni jo jo.