Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Sałatka owocowa – multum witamin i pokaźna porcja energii w w jednym. Tak w skrócie można by określić tę niezwykle zdrową przekąskę, która, nie wiedzieć czemu, dość rzadko pojawia się w naszych jadłospisach. Dlaczego warto jeść sałatki owocowe i jak je przyrządzać?


Czemu warto jeść sałatki owocowe?

Atuty sałatek wykonanych z różnego rodzaju owoców można by mnożyć. Na plan pierwszy wysuwa się oczywiście wartość owoców pod kątem zawartych w nich cennych substancji odżywczych. Różnego rodzaju owoce, bogate w witaminy, minerały, antyoksydanty i enzymy, połączone w jedną miksturę, to prawdziwa eksplozja zdrowia. Sałatka owocowa zapewni nam promienny wygląd, pozytywnie wpłynie na kondycję skóry, włosów i paznokci, poprawi samopoczucie i dostarczy sił witalnych na cały dzień. Sałatka owocowa to także doskonałe źródło błonnika pokarmowego, który poprawi naszą przemianę materii i zapewni poczucie sytości na dłużej.


Sałatka owocowa – zdrowy zastrzyk witalności

Taki zaczerpnięty wprost z natury zastrzyk witalności ma swoją przyczynę nie tylko w zawartych w owocach witaminach i minerałach, ale także cukrach prostych – podstawowej substancji wpływającej na poziom energii oraz pracę mózgu. Zdarzają się różne opinie na temat obecności cukrów prostych w diecie osób dbających o szczupłą sylwetkę. Prawda jest jednak taka, że zupełnie eliminując je z jadłospisu, chodzilibyśmy znużeni i ospali, a nasze mięśnie nie dostawałyby niezbędnego paliwa. Pewna ilość węglowodanów prostych potrzebna jest każdemu, warto więc wybrać najlepsze ich źródło, właśnie w postaci owoców, zamiast niezdrowych słodyczy.

Kolejnym atutem sałatek owocowych są ich walory smakowe oraz nieograniczone możliwości modyfikacji sprawiające, że ta przekąska nigdy nam się nie znudzi. Jeśli zaś nie chcemy, aby zawarte w nich cukry odbiły się źle na naszej wadze, wystarczy spożywać je w określonych porach – w pierwszej połowie dnia oraz bezpośrednio po treningach fizycznych.

sałątka owocowa


Sekret najlepszych sałatek owocowych

Tajemnicą smaku sałatek owocowych jest dobór składników. Świetne efekty uzyskamy mieszając owoce kwaśniejsze ze słodszymi. Słodkie winogrona, gruszki, czereśnie, jagody, truskawki, maliny, kawałki ananasa i arbuza mieszajmy z kwaskowymi cytrusami, wiśniami, kiwi, czerwonymi porzeczkami, śliwkami, mirabelkami czy jabłkami. Dla zrównoważenia smaku warto też dodać jakiś neutralny smakowo składnik – doskonale sprawdzi się w tym wypadku melon i awokado.


Sałatka owocowa – najlepsze dodatki

Sałatki owocowe to nieograniczone pole do tworzenia własnych kompozycji. Owoce rodzime czy tropikalne – niezależnie od upodobań w sklepach zawsze znajdziemy coś, co nada się do wykreowania owocowej uczty. Aby urozmaicić smak sałatki owocowej, możemy dodawać do niej liczne akcenty, na przykład chude produkty nabiałowe. Porcja sałatki owocowej z jogurtem, serkiem waniliowym, serem mascarpone lub delikatnym twarożkiem to znakomity sposób na lekki i sycący posiłek. W innych wariantach, w naszej sałatce mogą znaleźć się również orzechy i migdały, rodzynki, suszona żurawina, figi i daktyle, musli, sezam, pestki dyni lub ziarno słonecznika.

Dla uzyskania wyrazistości owocowej kompozycji możemy dodać do niej prosty, własnoręcznie wykonany sos, na przykład z miodu i soku z cytryny bądź z limonki. Zamiast sosu można także dolać odrobinę soku owocowego, likieru pomarańczowego, waniliowego (albo szczyptę wanilii), likieru amaretto, limoncello bądź nieco mleczka kokosowego.