Dodano:

4
Kategoria: Dieta

Poranny pośpiech sprawia, że wiele osób rezygnuje z jedzenia śniadań. Mogłoby się wydawać, że to doskonały sposób na skrócenie czasu potrzebnego do wyjścia z domu, a tym samym na wydłużenie czasu snu. Niestety niejedzenie śniadania stanowi przyczynę kilku poważnych problemów.


Niejedzenie śniadań – szybsze przybieranie na wadze

Negatywne skutki niejedzenia śniadań najszybciej dostrzegają osoby stosujące diety redukcyjne. Kiedy mamy pusty żołądek, to odczuwamy głód i trudno jest nam powstrzymać się od podjadania. Niedobór węglowodanów w organizmie spowalnia metabolizm. Po kilku godzinach głodówki organizm stara się wykorzystać wszystkie dostarczone kalorie i składniki pokarmowe, aby pokryć poniesione wcześniej straty. Co więcej, głodzony organizm znacznie gorzej funkcjonuje.


Brak energii

Niejedzenie śniadań sprawia, że odczuwamy brak energii i senność. Dochodzi także do osłabienia koncentracji. Jest to związane głównie ze spadkiem glukozy we krwi, która dla mózgu jest najważniejszym paliwem energetycznym. Osoby rezygnujące ze śniadania gorzej radzą sobie w pracy, zarówno umysłowej, jak i fizycznej. Osłabienia wynikającego z braku pożywienia nie jest w stanie zlikwidować kawa, ani inne pobudzające napoje.

niejedzenie śniadań może mieć niebezpieczne skutki

Stres a niejedzenie śniadań

Uczucie pustki w żołądku jest przyczyną stresu, dlatego brak śniadania skutkuje rozdrażnieniem w ciągu dnia. Kiedy jesteśmy głodni, to nieustannie myślimy o jedzeniu. Głód sprawia też, że podczas pozostałych posiłków pochłaniamy więcej pożywienia i sięgamy po przekąski, a później robimy sobie z tego powodu wyrzuty, co oznacza dodatkowy stres.


Skłonność do objadania wieczorem

Negatywne skutki braku śniadania odczuwane są przez cały dzień, takie wieczorem. Często to właśnie wtedy organizm sygnalizuje, że brakuje mu pożywienia. Odczuwamy wówczas trudny do opanowania głód, który skłania do spożycia obfitej kolacji. Co więcej, w takiej sytuacji najlepiej smakują potrawy wysokokaloryczne. Jak nietrudno się domyślić, efektem spożywania takich kolacji jest przybieranie na wadze. Ci, którym zależy na szczupłej sylwetce, powinni zatem rozpocząć dzień od zdrowego śniadania.


Niejedzenie śniadań i jego skutki zdrowotne

Niejedzenie śniadań odbija się negatywnie nie tylko na naszej sylwetce i samopoczuciu psychicznym. Zdaniem naukowców brak porannego posiłku sprzyja chorobom układu pokarmowego. Rano wytwarzane są duże ilości soków żołądkowych, dlatego rezygnacja ze śniadań sprzyja chorobie wrzodowej. Pomijanie tego ważnego posiłku prowadzi także do wahań poziomu glukozy i insuliny, co zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy i choroby wieńcowej. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w chłodne dni poleca się ciepłe śniadanie, które wzmacnia odporność organizmu.

Podsumowując powyższe informacje, rezygnacja z jedzenia śniadań ma negatywny wpływ na samopoczucie psychiczne i fizyczne, utrudnia redukcję masy ciała, a także sprzyja niektórym schorzeniom. Jeżeli trudno nam zmusić się do tego, by trochę wcześniej wstać z łóżka, to warto zwrócić uwagę na przepisy na szybkie śniadania, dzięki którym na poranny posiłek nie będzie trzeba poświecić dużo czasu.

KOMENTARZE

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

Bzdury! Nie jem śniadań od paru ładnych lat i nie tyje. A co do podjadania to kwestia silnej woli. Akurat rano nie odczuwam potrzeby jedzenia śnaidania wystarczy mi obiad i kolacja.

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

U mnie śniadanie to podstawa!

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Proszę o nie kasownie moich komentarzy!

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Co za bzdury! Nie jem śniadań od kilku lat i wszystko jest ze mną w porządku.

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi