Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Truskawki to jeden z najbardziej lubianych owoców. Dla wielu osób stanowią one symbol lata. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że truskawki zawierają wiele cennych dla zdrowia substancji. Warto zatem zwrócić uwagę na prozdrowotne właściwości truskawek.


Jakie witaminy mają truskawki?

Truskawki dostarczają sporych dawek witaminy C. W 100 gramach tych owoców znajduje się aż 60 mg kwasu askorbinowego, tak więc jeszcze więcej niż w niektórych cytrusach, na przykład w pomarańczach. Truskawki zawierają także dużo witamin z grupy B, a przede wszystkim witaminę B2 i B3. Są one także bardzo dobrym źródłem witamin A i E. Jak wiadomo, witaminy A, C i E są bardzo ważne dla skóry, włosów i paznokci, tak więc truskawki powinny zajmować ważne miejsce w jadłospisie osób, które przywiązują szczególną wagę do swojego wyglądu. Oczywiście zawarte w truskawkach witaminy mają także inne prozdrowotne właściwości, na przykład wzmacniają odporność i ułatwiają usuwanie toksyn z organizmu.


Truskawki i składniki mineralne

W truskawkach nie brakuje także składników mineralnych. Owoce te zawierają między innymi magnez, który wspomaga funkcjonowanie układu nerwowego, a także fosfor i krzem, które są bardzo ważne dla kości oraz włosów, skóry i paznokci. W truskawkach nie brakuje poprawiającego pamięć i redukującego zmęczenie manganu. Inne składniki mineralne zawarte w tych owocach to potas, żelazo, cynk i wapń.

truskawki


Truskawki a poziom cholesterolu

Wśród korzystnych właściwości witamin należy wymienić redukcję poziomu złego cholesterolu. Naukowcy, którzy potwierdzili ten fakt, podejrzewają, że przyczyną takiego działania truskawek są zawarte w nich antocyjany. Osoby spożywające truskawki mają we krwi więcej przeciwutleniaczy, które wzmacniają system immunologiczny. Owoce te ograniczają ryzyko miażdżycy oraz innych chorób układu krążenia.


Ochrona przed nowotworami

Truskawkom przypisuje się nawet właściwości przeciwnowotworowe. Znajduje się w nich bowiem kwas elagowy, który zapobiega mutacji komórek. W efekcie dochodzi do powstrzymania tworzenia nowych komórek rakowych oraz obumarcia tych istniejących.


Truskawki a regulacja poziomu cukru

Naukowcy potwierdzili również, że jedzenie truskawek zapobiega wzrostowi poziomu cukru we krwi. Jest to związane z aktywizacją białek, które zapewniają ochronę przed wahaniami poziomu cukru.


Kalorie w truskawkach

W tym miejscu warto postawić sobie pytanie dotyczące kaloryczności truskawek. Jak wiadomo, nie wszystkie owoce zawierają mało kalorii, a szczególną ostrożność trzeba zachować w przypadku owoców słodkich. Wielbicieli truskawek z pewnością ucieszy informacja, że truskawki mają niewiele kalorii i nierzadko są wykorzystywane w dietach redukcyjnych.

Podsumowując powyższe informacje: truskawki to owoce, które zawierają substancje ograniczające ryzyko wielu schorzeń. Co więcej, ze względu na znajdujące się w nich witaminy i składniki mineralne truskawki korzystnie wpływają na wygląd zewnętrzny, wspomagając kondycję włosów, skóry i paznokci. Nie bez znaczenia jest także fakt, że są to owoce niskokaloryczne.