Dodano:

0
Kategoria: Dieta

Woda stanowi niezbędny płyn dla naszego organizmu. Decyduje ona o naszym zdrowiu dzięki temu, że ma szereg specyficznych i niepowtarzalnych właściwości oraz funkcji. Jest ona źródłem naszej witalności i energii. Chcesz poznać zalety wody i korzyści z jej picia? Zapraszamy.


Zalety wody – wpływ na metabolizm

Normalny metabolizm jest niemożliwy bez wody. Hamuje ona zwiększony apetyt i przyśpiesza metabolizm tłuszczów. Niedobór wody w organizmie powoduje spowolnienie spalania kalorii, ponieważ w takiej sytuacji głównym zadaniem organizmu jest przywrócenie utraconych płynów, a nie spalanie tkanki tłuszczowej. Woda przyśpiesza metabolizm poprzez przyjęcie pewnej ilości energii w procesie trawienia pożywienia. Dlatego nie należy przetrzymywać uczucia pragnienia. Powinnaś pić wodę od razu, gdy tylko poczujesz taką potrzebę, a zwłaszcza po wysiłku fizycznym. Po treningu organizm pobiera płyny ze swoich rezerw i aby nie spowolnić procesów metabolicznych, należy je jak najszybciej uzupełnić. Zalety wody w walce o dobry metabolizm są nieocenione.


Stres i jego zwalczanie wodą

Woda świetnie przewodzi energię elektryczną. Wszystkie procesy w mózgu i systemie nerwowym zależą od związków energetycznych między mózgiem a narządami zmysłów. Woda pozwala jonizować sole, dzięki czemu zwiększa energetyczny potencjał w błonie komórek nerwowych i zapewnia im odpowiednie formy białek oraz ich funkcjonowanie w całym systemie nerwowym.

Woda stanowi 76% wagi naszego ciała. Zwiększa ona poziom tlenu, który jest bardzo istotny dla hemoglobiny. Również woda jest niezbędna dla układu limfatycznego – odżywia komórki i wyprowadza toksyny.

Gdy się stresujesz, poziom wody w twoim ciele spada i prowadzi to do odwodnienia komórek.
Uzupełnianie tego płynu polepsza twoją koncentrację, zmniejsza umysłowe zmęczenie, zwiększa możliwości fizyczne, polepsza koordynację, zmniejsza stres i wpływa pozytywnie na komunikację międzyludzką i procesy poznawcze.

zalety wody - podstawowego składnika diety

Odchudzanie – zalety wody w walce o sylwetkę

Rzeczywiście woda, jest jednym z głównym składników w walce o wymarzoną sylwetkę. Gdzie tkwi jej tajemnica?

Po pierwsze ośrodki głodu i pragnienia w mózgu znajdują się bardzo blisko siebie, przez co często można pomylić te dwa odczucia. Zdarza się, że mylimy pragnienie z lekkim uczuciem głodu i zamiast się napić, szukamy różnych przekąsek. A przecież wystarczyłoby napić się kilku łyków wody.

Woda sama w sobie jest całkowicie pozbawiona kalorii i niezbędna podczas procesy lipolizy, czyli podziału tłuszczów. Woda uczestniczy w metabolizmie komórkowym i pomaga eliminować toksyny z organizm, w tym również produkty z lipolizy. A to jest bardzo istotne podczas odchudzania.

Oprócz tego woda zwiększa napięcie skóry, zachowuje jej elastyczność i jędrność. Spora ilość kobiet podczas odchudzania zauważa, że skóra traci dobry wygląd i robi się zwiotczała. Picie wystarczającej ilości płynów pomoże złagodzić te objawy.
Ważne jest, by spożywać odpowiednią ilość wody, zwłaszcza gdy intensywnie się odchudzamy. Kobieta ważąca około 70 kg, aktywna fizycznie – powinna spożywać jej minimum 3 litry dziennie.


Nawodnienie skóry

Podczas odwodnienia organizmu zmarszczki pogłębiają się i zaczynamy wyglądać na duża starsze niż w rzeczywistości. Woda stanowi naturalny i praktycznie darmowy środek kosmetyczny. Zapewnia ona prawidłową cyrkulację krwi w organizmie i dostarcza komórkom niezbędne składniki odżywcze i tlen. Wchodzi również w skład limfy i oczyszcza komórki z produktów ich aktywnej pracy. W taki oto sposób woda podtrzymuje czystość, zdrowie i blask skóry.


Zalety wody w regulacji temperatury ciała

Nasz organizm może kontrolować temperaturę ciała i walczyć z przegrzaniem za pomocą gruczołów potowych znajdujących się w skórze, dzięki poceniu się i odparowywaniu. Te procesy dają efekt schładzający. Krew również wędruje w te miejsca w skórze, gdzie potrzebuje schłodzenia, a następnie wędruje po całym naszym ciele.

Nasze osocze krwi składa się z 92% wody. Odgrywa istotną rolę w równowadze poziomu pH (równowaga kwasowo-zasadowa), przedostawaniu się przeciwciał z układu odpornościowego i regulowaniu równowagi osmotycznej (wejście i wyjście wody z organizmu). Wszystko to odgrywa znaczącą rolę w utrzymaniu prawidłowej temperatury naszego ciała.