Dodano:

0
Kategoria: Porady

Odchudzanie to nie tylko racjonalne i regularne odżywianie oraz aktywność fizyczna, choć bez wątpienia są to kwestie priorytetowe. Ważne są także elementy dodatkowe, które sprawią, że nasz wysiłek będzie efektywny i trwały, a co ważniejsze, uchroni nas przed niezdrowym stresem. Bardzo ważne w procesie odchudzania jest to, co robimy wieczorem. Po męczącym i stresującym dniu często jesteśmy zmęczeni i marzymy wyłącznie o odpoczynku z kubkiem gorącej herbaty w ręku. Warto jednak pamiętać, że wieczór to pora, która także sprzyja odchudzaniu. Oto kilka prostych czynności, które pozwolą skutecznie i trwale schudnąć.


Wieczór spędzaj tak, by schudnąć – zdrowa kolacja

Objadanie się przed snem z całą pewnością do zdrowych nie należy, unikać tej czynności powinny w szczególności osoby, które zamierzają stracić nadprogramowe kilogramy, jednakże warto pamiętać, że lekkostrawny posiłek o rozsądnej godzinie jest jak najbardziej wskazany, a nawet konieczny.

Niestety wiele osób funduje własnemu organizmowi kolację na słono. Jest to błąd – sól zatrzymuje bowiem wodę w organizmie, a co za tym idzie, sprzyja przybieraniu kilogramów, poza tym negatywnie wpływa na nasze samopoczucie. Dodatkową wadą słonych potraw jest to, że skutecznie zniechęca do spożywania zdrowych produktów, a tym samym odczuwamy niepohamowany apetyt na wszelkiego rodzaju fast foody, które w tym przypadku stają niezdrowym substytutem warzyw.

Schudnąć dzięki wieczornemu wysiłkowi? Właśnie tak!

Wieczorna aktywność pozwoli schudnąć

Spacer z psem, jogging, jazda na rowerze czy rolkach, a nawet domowa gimnastyka przed snem to doskonały sposób, by spalić nadmiar kalorii i zgubić nadprogramowe kilogramy.
Wiele osób spędza wieczór przed komputerem lub telewizorem – jest to błąd, którego kategorycznie należy nie popełniać. Czas spędzony przed szklanym ekranem nierzadko jest dopełniany słodkimi lub słonymi przekąskami, efektem czego są nadprogramowe kilogramy. Oczywiście można zamiast chipsów ziemniaczanych skusić się na jabłkowe, a jeszcze lepiej schrupać świeżą marchewkę, jednak najlepszą alternatywą jest aktywność fizyczna.
Ruch na świeżym powietrzu pozwoli dotlenić mózg, czego efektem jest lepsze samopoczucie i… zdrowszy sen.


Posiłek na kolejny dzień

Nie od dziś wiadomo, że w wielu rodzinach ranek to najgorsza pora dnia. Kolejka do łazienki, szybkie śniadanie, nieustanny pośpiech i gwar, a w rezultacie niepotrzebny stres. Często brakuje także czasu na to, by przygotować zdrowy posiłek.
Ogólnie wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, należy więc zwrócić uwagę na to, by był on przygotowany w sposób przemyślany i dokładny. Fakt ten dotyczy posiłków zjadanych w pracy czy szkole – przekąski kupowane w sklepikach czy stołówkach nierzadko zawierają puste kalorie. Warto więc zadbać o własne zdrowie i przygotować śniadanie oraz przekąski do pracy już wieczorem. Rozwiązanie to pozwoli zaoszczędzić rankiem cenny czas, a także uniknąć niezdrowych posiłków z automatów.


Zacienione pomieszczenie i dodatkowy koc

Utrata kilogramów w dużej mierze następuje podczas snu. Wiadomo jednak, że w tym celu konieczne jest stworzenie odpowiednich warunków snu, czyli zaciemnienie okien.
Ponadto osoby, które zamierzają schudnąć, powinny zrezygnować z dodatkowego koca. Jak wynika z badań naukowych, niskie temperatury sprzyjają utracie kilogramów, gdyż organizm zostaje zmuszony do zwiększenia wydatków energii.