Dodano:

0
Kategoria: Porady

Podczas diety zawsze mamy do czynienia z wieloma kuszącymi propozycjami. Koleżanka wypróbowała nowy przepis na ciasto, kolega przyniósł do biura pyszną kawę i pączki, teściowa zaprasza na domowy obiadek, a już niedługo święta… Jedząc w taki sposób, nigdy nie schudniemy! Warto więc dowiedzieć się, jak grzecznie odmówić jedzenia, aby inni nas do tego nie namawiali, ale żeby też przy okazji się nie obrazili.


Nie mów, że jesteś gruba!

Wiele kobiet tłumaczy niechęć do jedzenia słowami "i tak jestem za gruba!" Takie słowa nie sprawią raczej, że znajomy lub rodzina przestaną nas na siłę dokarmiać, a mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Na pewno zaczną się martwić, bardziej troszczyć i przekonywać, że wcale nie masz nadwagi! Będą też prawdopodobnie wyśmiewać każdą twoją próbę odchudzania i dietetycznego gotowania, będą straszyć cię, że wpadniesz w anoreksję i inne choroby. Lepiej więc podać im argument zdrowotny. Zamiast "jestem gruba", powiedz "mam złe wyniki i muszę odżywiać się zdrowiej oraz schudnąć kilka kilogramów". Troska o twoje zdrowie prawdopodobnie popchnie całą twoją rodzinę do lepszego dbania o twoje zdrowie, więc być może na następnym spotkaniu rodzinnym przygotują dla ciebie specjalne dietetyczne dania.


Odmówić jedzenia – mów,  czego nie możesz jeść

Kiedy się odchudzasz, po prostu wspomnij rodzinie lub znajomym, co możesz, a czego nie możesz jeść. Świat się od tego nie zawali, a oni być może lepiej zrozumieją, na czym polega twoja dieta. Pamiętaj tylko przy tym, aby takie informacje podawać w grzeczny sposób. Wykrzyknięcie "O fuj! Nie mogę jeść takich tłustych rzeczy!" brzmi naprawdę źle. Bliskim znajomym możesz nawet przedstawić swój przykładowy jadłospis lub pokazać listę produktów, które są w twojej diecie zakazane.

zamiast odmówić jedzenia, wybierz to najmniej kaloryczne

Przygotuj własne posiłki

Jeżeli jesteś na diecie, w której możesz jeść mało produktów, na nic zdadzą się wymówki i na pewno ktoś będzie próbował namówić cię do zjedzenia chociaż kawałeczka boczku, tłustej golonki lub wypicia szklanki coli. Jeżeli chcesz uniknąć takich sytuacji, po prostu przygotuj swój posiłek i przynieść go na imprezę. Ale nie bądź egoistą, przygotuj więcej sałatki, zrób dietetyczne sajgonki lub inne danie w większej ilości, dzięki temu cała twoja rodzina i znajomi będą mieli okazję spróbować, jak smakuje twoja dieta.


Nie wymądrzaj się

Kiedy jesteś na diecie, nie wymądrzaj się! Wymądrzanie się, na temat tego co wiesz, nie jest nigdy dobrze widziane. Każdy ma prawo jeść jak chce, a skoro ty dopiero co przeszedłeś na dietę, to przecież wcześniej też zjadałeś wiele niezdrowych produktów! Postaraj się to zrozumieć i kiedy mówisz o swojej diecie, nie namawiaj nikogo do niej, nie próbuj przekonywać, że jest najlepsza i nie staraj się wytykać innym ich błędów żywieniowych, kiedy sama już postanowisz odmówić jedzenia.


Dziwne wymówki? – łatwiej po prostu odmówić jedzenia

Dziwne wymówki nie są dobrym pomysłem. Wmawianie komuś, że masz alergię, nie jesz po 18 czy coś podobnego, to po prostu kłamstwo! Nie wstydź się tego, że jesteś na diecie, po prostu poinformuj o tym swoich znajomych lub członków rodziny w normalny sposób.