Dodano:

0
Kategoria: Porady

Trudno oprzeć się małym i większym smakołykom. Teoretycznie wiemy, że nie wolno podjadać między posiłkami, ale nieustannie szukamy usprawiedliwień, tłumacząc sobie, że jedno ciasteczko to nie grzech, a mała paczka chipsów wcale nam nie zaszkodzi. Choć staramy się być przekonujące dla samych siebie, to dobrze wiemy, że to tylko czcze gadanie - takie przekąski mogą zaszkodzić naszej figurze. Jesteśmy wręcz uzależnione od przetworzonej żywności, a przez to zapominamy, że naturalne cukry proste kryją się także w owocach i zdrowych produktach, które możemy włączyć do własnej diety. Drobne dietetyczne przekąski, zarówno te wytrawne, jak i słodkie, możemy wpisać do codziennej diety oraz potraktować jako dwa dodatkowe posiłki, poza śniadaniem, obiadem i kolacją.


Dietetyczne przekąski do pracy

Praca bywa stresująca, przez co często sięgamy po dodatkowe jedzenie, by uspokoić skołatane nerwy. Możemy postawić na lżejsze, zdrowsze zamienniki.

Oto garść inspiracji:

1. Sałatka owocowa z ananasem, arbuzem, grejpfrutem, jabłkiem
2. Jogurt naturalny z musli, otrębami i świeżymi owocami
3. Porcja migdałów lub orzechów włoskich
4. Papryka z humusem
5. Kromka chleba razowego z guacamole
6. Koktajl z jabłka i natki pietruszki (dodatkowo przyczyni się do wzrostu włosów)
7. Niewielka porcja suszonych owoców
8. 3 ciasteczka owsiane
9. Chipsy z dyni, jarmużu lub buraków
10. Wiosenna sałatka z rzodkiewki, szczypiorku i jogurtu naturalnego
11. Warzywa w curry (na przykład: cukinia, bakłażan, soczewica, papryka)
12. Mizeria na bazie jogurtu greckiego, z dodatkiem czosnku (ogórki to najmniej kaloryczne warzywo)
13. Marchewka pokrojona na drobne kawałki, podawana na przykład z humusem
14. Indyjska raita (jogurt naturalny z ogórkami, cebulą, miętą i przyprawami)
15. Muffinka z płatkami owsianymi i czerwoną porzeczką lub jagodami
16. Mango lassi bez cukru (koktajl z mango na bazie jogurtu naturalnego)
17. Połówka grejpfruta (jeden z cytrusów, który znacznie przyspiesza metabolizm, a tym samym wspomaga odchudzanie)
18. Tarta z mąki razowej, z dodatkiem łososia i cukinii
19. Sałatka z czerwonej fasoli z tuńczykiem i jajkiem
20. Pasta lub pasztet z soczewicy – do kromki razowego chleba lub chrupkiego pieczywa
21. Tabbouleh (kuskus z miętą, sokiem z cytryny i warzywami)
22. Sok z buraków, jabłek, banana, kiwi i jeżyn
23. Sałatka z jarmużem i mango
24. Dietetyczne krakersy z twarożkiem oraz pomidorem
25. Grillowane warzywa

dietetyczne przekąski to samo zdrowie

Dietetyczne przekąski na imprezę

Goście przyjdą lada chwila, a my wciąż głowimy się jak przyrządzić dietetyczne przekąski, które każdemu zasmakują. Poniższe propozycje będą idealne na każdą imprezę, domówkę.

1. Sałatka owocowa z cytrusów (kiwi, pomarańcza, grejpfrut)
2. Pomidory faszerowane chudym twarogiem i szczypiorkiem
3. Jajka z wegańskim majonezem, serwowane z warzywami pokrojonymi na małe kawałki
4. Mini szaszłyki z warzyw i grillowanego drobiu (warzywa można grillować lub przygotować na parze)
5. Sałatka z brokułami, słonecznikiem, prażonymi migdałami i serem feta
6. Roladki łososiowe (wędzony łosoś) z serkiem śmietankowym
7. Mini tortille z kurczakiem w curry i świeżymi warzywami. Jako sos możemy podać pesto bazyliowe
8. Popcorn z ciecierzycy
9. Tarta z mąki razowej z cukinią, awokado, serem owczym i rukolą
10. Dietetyczna pizza – pełnoziarnista z brokułami, rukolą, kurczakiem
11. Sałatka z grillowanym łososiem oraz mango
12. Szparagi z szynką parmeńską
13. Podsmażane zielone papryczki z przyprawami (hiszpański przysmak)
14. Gruzińskie bakłażany z orzechami
15. Włoska bruschetta z pomidorami i świeżymi ziołami
16. Ciasto z dyni
17. Muffinki z płatkami owsianymi, pestkami dyni i owocami
18. Mieszanka koreczków – pulpety z indyka, kotlety z kapusty, kurczak w kurkumie, chilli i curry
19. Grillowane krewetki podawane z sosem czosnkowym (jogurt naturalny z dodatkiem czosnku)
20. Pokrojone warzywa, podane jako saszetki powiązane linką z pora
21. Roladki z cukinii z suszonymi pomidorami oraz oliwkami
22. Dietetyczny hamburger z bułki pełnoziarnistej, pieczonego drobiu i świeżych warzyw
23. Koktajl jabłkowo-gruszkowy, z dodatkiem cynamonu (przyspiesza trawienie)
24. Kurczak nadziewamy ziołami, pomidorami i papryką – pokrojony i podawany na mieszance sałat
25. Mrożony jogurt z orzechami i owocami lub jagodami goi

To tylko garść inspiracji, przygotowując przekąski na co dzień, do pracy czy na imprezę, możemy dowolnie eksperymentować i odkrywać nowe smaki. Pamiętajmy jednak, by unikać wysokokalorycznych produktów.