Dodano:

0
Kategoria: Porady

Komponowanie nowych, smacznych dań nie jest proste, szczególnie kiedy musisz trzymać dietę. W związku z tym przygotowaliśmy dla was kilka zdrowych pomysłów – dietetyczna kolacja w zasięgu ręki! 


Dlaczego kolacja jest ważna?

O kolacji mówi się wiele i nie zawsze są to służące szczupłej sylwetce informacje. Najpopularniejszy mit dotyczy jedzenia kolacji po godzinie 18. Takie myślenie jest poprawne, ale tylko wtedy, kiedy kładziesz się spać około godziny 20 lub 21, ponieważ ostatni posiłek powinien być zjadany dwie lub trzy godziny przed snem. Dietetyczna kolacja powinna być lekka, ale wystarczająco sycąca, tak aby po przebudzeniu nie odczuwać mocnego głodu. Nie może być jednak zbyt obfita, gdyż może powodować problemy z zaśnięciem i niepotrzebnie obciążać układ pokarmowy. Idealna opcja to kolacja jedzona o rozsądnej godzinie i w rozsądnych porcjach!


Kolacja na poniedziałek – smaczna zupa ze świeżych warzyw

Na poniedziałkową kolację przygotuj sobie smaczną zupę krem ze świeżych warzyw. Doskonałym pomysłem jest przygotowanie zupy krem z pomidorów. Ugotuj bulion z kurczaka i dużej ilości warzyw, do tego dodaj pokrojone w kostkę pomidory bez skórki i gotuj na wolnym ogniu, aż się rozpadną. Całość zmiksuj i dopraw do smaku. Możesz dodać jedną łyżkę naturalnego jogurtu. Zupę podawaj z razowym makaronem. Jedna porcja to talerz zupy i około pół szklanki makaronu. Taka kolacja jest lekka, nie ma wiele kalorii, ale dostarcza błonnika, zdrowych węglowodanów oraz witamin.

jogurt to kolacja, która zadowoli każde podniebienie

Wtorek – jogurt z orzechami

Naturalny jogurt to doskonałe źródło wapnia i wielu mikroelementów. Na kolację zjedz duże opakowanie jogurtu z dodatkiem bakalii. Rodzynki, suszone morele czy różnego rodzaju orzechy są źródłem witamin, a także zdrowych tłuszczy. Do całości możesz dodać łyżeczkę siemienia lnianego, które wspomoże trawienie w nocy.


Środa – zdrowa i pożywna owsianka

Owsianka jest raczej daniem, które zjada się na śniadanie, ale najbardziej wartościowe są zwykłe płatki owsiane, które wymagają gotowania przez kilkanaście minut. W ciągu tygodnia nie zawsze znajdujemy na to czas, więc na zjedzenie owsianki starcza czasu tylko wieczorem. Wybierz do niej chude mleko, a jeżeli nie tolerujesz laktozy, wybierz produkt bez zawartości tego składnika. Do owsianki możesz dodać odrobinę jabłka pokrojonego w kostkę - smak będzie lepszy, a kaloryczność prawie się nie zwiększy.


Czwartek – miks sałat to zdrowa kolacja

Pod koniec tygodnia możemy czuć się zmęczeni i zestresowani. Zielone warzywa doskonale wpływają na nasze samopoczucie, więc w czwartek przygotuj sobie mieszankę sałat. Dodaj sałatę maślaną, rukolę, roszponkę, rukolę, szpinak i inne dowolne warzywa świeże lub konserwowe. Do całości możesz zjeść razowego tosta oraz dwa plasterki sera. Taka kolacja jest bardzo lekka!


Piątek – serek wiejski

Piątkowy wieczór to często czas, kiedy nie mamy zbyt wiele chęci na gotowanie. W takim dniu na kolację wybierz serek wiejski z pomidorami, rzodkiewką lub cebulką dymką. Wystarczy ser utrzeć widelcem, można do niego dodać łyżkę jogurtu. Serek wiejski możesz podać z odrobiną chleba razowego lub z waflami ryżowymi.


Sobota – naleśniki na słono, czyli kolacja z pomysłem

Naleśniki na słono to doskonała propozycja na sobotę! Przygotuj dwa naleśniki według twojego ulubionego przepisu, ale nie dodawaj do nich cukru, tylko trochę więcej soli. Następnie podaj je z sałatą, pomidorem, serem i dobrej jakości wędliną z piersi kurczaka.


Niedziela – pożywny koktajl

W niedzielę na kolację wybierz pożywny koktajl z jogurtu naturalnego. Przygotuj opakowanie jogurtu, jednego banana, pół szklanki świeżych lub mrożonych truskawek, całość zmiksuj. Koktajl uzupełnij błyskawicznymi płatkami owsianymi lub swoim ulubionym musli. Taka kolacja jest niepozorna, ale bardzo pożywna.