Dodano:

0
Kategoria: Porady

Dieta skuteczną jest wtedy, gdy przestrzegamy jej zasad. Ale niestety samodyscyplina i silna wola nie zawsze są na takim poziomie, by odmówić sobie drobnych przekąsek. Podjadamy i to jest nasz największy problem. Jak sobie radzić z podjadaniem?


Trenuj swój mózg – podjadanie przestanie ci towarzyszyć!

Pragnienie podjadania nie rodzi się w twoim żołądku. Ono rodzi się w twojej głowie. Dlatego też walkę z pokusami należy świadomie rozpocząć od treningu umysłu. Może wydawać się to dziwne, ale tak właśnie jest. Uświadom sobie, że to, co kusi, wcale nie jest ci do szczęścia potrzebne. Jeśli nauczysz się samokontroli i wypracujesz w sobie silną wolę, jesteś w stanie odnieść sukces. Najskuteczniejsze sposoby walki z pokusami to te, które dotyczą twojego umysłu. Jak go trenować? Pomocne będą w tym medytacja, unikanie stresu oraz aktywność fizyczna. Medytacja nie musi być długa i skomplikowana. Wystarczy, że skoncentrujesz się na własnych wdechach i wydechach i tylko o nich przez chwilę będziesz myśleć. Jeśli chodzi o stres, ten niestety zubaża silną wolę. Dlatego dbaj o siebie i jeśli żyjesz w stresie, postaraj się zminimalizować sytuacje stresowe. A aktywność fizyczna z pewnością ci w tym pomoże. Ograniczy poziom stresu i podniesie poziom motywacji, a dodatkowo podjadanie przestanie być problemem.


Kontroluj się!

Nawet gdy czujemy, że nasz poziom motywacji i silnej woli jest naprawdę wysoki, zawsze warto wprowadzić elementy samokontroli. Wiemy doskonale, że w diecie bardzo ważne jest wyeliminowanie pewnych produktów. Słone czy słodkie pokusy stają się codziennym elementem walki z samym sobą. Dlatego też dobrze jest prowadzić dzienniczek żywienia. Zapisuj w nim dosłownie wszystko, co zjadasz, na co sobie pozwalasz. Nawet jedno "niewinne" ciasteczko musi znaleźć się w rejestrze. Dzięki temu będziesz dokładnie kontrolować to, co jesz. Taka świadomość z pewnością pomaga ograniczać niezdrowe nawyki, w tym podjadanie. Sprawia też, że czujemy się lepiej psychicznie.

podjadanie może zniweczyć efekty diety

Trzymaj się stałych pór posiłków

Jeśli wprowadzisz do swojego codziennego grafiku pięć posiłków i zadbasz, aby były one zjadane o tej samej porze, z pewnością będzie ci znacznie łatwiej uniknąć podjadania. Pamiętaj też, aby się nie objadać i wybierać produkty o niskim współczynniku glikemicznym. Dzięki temu, między posiłkami nie będziesz odczuwać męczącego uczucia głodu, które kusi, by sięgnąć po coś między posiłkami. A jeśli wychodzisz i wiesz, że na czas nie będziesz w stanie wrócić do domu na obiad czy podwieczorek, miej przy sobie kanapkę i owoc. Unikniesz tym samym korzystania z fast foodów.


Pamiętaj o wodzie. Zastąpi podjadanie

Chęć na podjadanie często rodzi się wtedy, gdy czujemy, że nasz żołądek robi się pusty. Dlatego tym bardziej podczas diety nie powinniśmy zapominać o wypijaniu dziennie przynajmniej 2 litrów wody. Nie tylko zapewni ona organizmowi optymalny poziom nawilżenia, ale też wypełni żołądek i da poczucie sytości. A jeśli do wody dodamy plasterek cytryny czy kilka listków mięty, dodatkowo podkręcimy nasz metabolizm. Poza wodą warto też włączyć do diety zieloną herbatę, która wspiera przemianę materii i pomaga pozbyć się z organizmu wolnych rodników.


Pozwól sobie na małą słodkość, czyli podjadanie kontrolowane

Jeżeli z diety wyeliminujesz całkowicie cukier, twój organizm będzie się go mocno domagał. A im dłużej mu go nie dostarczysz, tym "głośniej" będzie za nim krzyczał. A ty? Ty będziesz mieć coraz mniej silnej woli, by wytrwać na diecie. Dlatego też, jeśli masz wielką ochotę na coś słodkiego, od czasu do czasu po prostu sobie na to pozwól. Może być to kostka czekolady czy łyżeczka miodu. Pamiętaj tylko, żeby zapisać to w swoim dzienniczku i nie poddawać się pokusie zbyt często. Możesz też zamiast cukru prostego dostarczyć sobie nieco cukru zawartego w owocach. Zaspokoi on pragnienie organizmu i łatwiej będzie ci kontynuować dietę.

Pokusy na diecie czyhają niemal wszędzie. W każdej szafce, barku, na ulicy, w pracy. Wszędzie pączki, chipsy, hamburgery. Dlatego ważne jest, aby dietę zaczynać świadomie z nastawieniem na niepodjadanie. Wtedy efekt z pewnością będzie doskonały.