Dodano:

0
Kategoria: Suplementy

Ciężkie treningi i prawidłowo zbilansowana dieta to jedyny sposób, abyś miała idealne ciało, o jakim marzysz. Szacuje się, że to właśnie dieta stanowi 70–80% twojego sukcesu w pracy nad sylwetką, reszta to trening i regeneracja. Suplementy, których na rynku jest coraz więcej, mogą jedynie cię wspomóc i przyśpieszyć cały proces. Pytanie: które wybrać, a na które w ogóle nie warto tracić czasu i pieniędzy. Poznaj najlepsze suplementy dla kobiet!


Suplementy – co to jest?

Suplementy to naturalne dodatki do diety, które zawierają dużą ilość składników odżywczych potrzebnych naszemu organizmowi. Składniki te znajdują się w żywności. Suplementy jednak zawierają skoncentrowaną ilość tych pierwiastków w proporcji, która jest bardziej dopasowana do ludzkiego organizmu. Bardzo często osoby, które nie prowadzą aktywnego trybu życia, mylą suplementy z dopingiem i sterydami. Jest to całkowicie błędne przekonanie, które niestety często zniechęca osoby początkujące do stosowania suplementów.


Suplementy dla kobiet – białko serwatkowe

Koktajle białkowe to najbardziej popularny suplement. Tłumaczy to fakt, że właśnie białka potrzebują nasze mięśnie jako podstawowego budulca. Zaletą białka serwatkowego jest to, iż bardzo szybko się wchłania. To oznacza, że do mięśni dużo szybciej dotrą potrzebne aminokwasy. Najlepiej spożywać takie koktajle rano, przed treningiem i po nim. Białko serwatkowe zawiera również peptydy, które zwiększają dopływ krwi do mięśni, a przez to pozytywnie wpływają na efekt treningowy, ponieważ mięśnie otrzymują więcej tlenu, hormonów i składników odżywczych. Jednak pamiętaj, jeżeli wprowadzasz białko serwatkowe do diety, to nie znaczy, że możesz zrezygnować z innych produktów białkowych takich jak mięso, jaja czy ryba.


Suplementy dla kobiet – BCAA

BCAA są to 3 niezbędne aminokwasy (leucyna, izoleucyna i walina), których nasz organizm nie może sam syntetyzować i otrzymuje je tylko wraz z pożywieniem. Aminokwasy te odgrywają ważną rolę w procesach anabolicznych i są wykorzystywane do budowania mięśni. BCAA mają pozytywny wpływ na organizm oraz znacząco poprawiają wyniki treningowe. Są całkowicie nieszkodliwe dla organizmu, występują w postaci ciekłej, kapsułek lub proszku i najlepiej przyjmować je przed treningiem i po nim.

suplementy dla kobiet


Witaminy i minerały najlepsze dla kobiet

Jeżeli ciężko trenujesz, to twój organizm szybko wyczerpuje swoje rezerwy. Dodatkowe przyjmowanie witamin i minerałów reguluje procesy syntezy energii i metabolizmu, zapobiega rozpadowi komórek. Na rynku są dostępne różne zestawy witamin i minerałów dla osób aktywnych fizycznie, są również takie, które poleca się wyłącznie kobietom. Odpowiedni zestaw przede wszystkim musi zawierać witaminy A, C, D, E, witaminy z grupy B, K oraz minerały – cynk, chrom, miedź, magnez, potas, wapno. Zazwyczaj przyjmuje się je raz dziennie w czasie jedzenia, najlepiej rano.


Suplementy dla kobiet – CLA

Omega-6, czy kwas linolowy wpływa na zwiększenie tzw. „suchej” masy mięśniowej, a największą jego zaletą jest wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. Oprócz tego przyspiesza przemianę materii i korzystnie wpływa na ogólny stan kobiecego organizmu. Stosuje się zazwyczaj 1–2 g, 2–3 razy dziennie w trakcie posiłków.


Suplementy dla kobiet – beta-alanina

Beta-alanina to jeden z aminokwasów egzogennych, który w połączeniu z histydyną przeistacza się w karnozynę. I to właśnie ona wpływa na zwiększenie siły i wytrzymałości podczas wysiłku fizycznego, pozwala na zwiększenie obciążenia treningowego o 15–20%. Przyjmowanie Beta-alaniny zwiększa subiektywne postrzeganie możliwości wysiłkowych, co bardzo pozytywnie wpływa na trening. Zalecane jest przyjmowanie 1–2 g od razu przed treningiem i pół godziny po jego zakończeniu.

Tak naprawdę na rynku dostępne jest wiele innych suplementów wspomagających osiąganie efektów treningowych. Powyżej wymieniłam podstawowe, które powinna stosować każda kobieta prowadząca aktywny tryb życia.