Dodano:

0
Kategoria: Trening

Każdy z nas marzy o płaskim, wysportowanym brzuchu – jest on przecież znakiem tego, że właściciel dba o swoje ciało, jest w formie i wygląda atrakcyjnie. Jak jednak osiągnąć idealny, płaski brzuch bez katowania się niskokalorycznymi dietami?


Dieta na płaski brzuch

Nie od dziś się mówi, że jednym z głównych sposobów na płaski brzuch jest zdrowa dieta. Wszystko zależy też od naszego aktualnego stanu brzucha – jedni będą musieli tylko trochę zmienić nawyki żywieniowe, inni postawić na dietę redukcyjną. Jeżeli posiadamy spory brzuch z dużą ilością tkanki tłuszczowej, musimy pomyśleć przede wszystkim o odstawieniu słodyczy, alkoholu i fast foodów, ale także przejściu na dietę odchudzającą. Wystarczy, że wyliczymy swoje zapotrzebowanie kaloryczne i odejmiemy od niego około 20% – jedząc taką ilość kalorii i komponując zdrowe posiłki, a także łącząc je z aktywnością fizyczną, w krótkim czasie schudniemy. W przypadku nadwagi i dużej ilości tkanki tłuszczowej schudnięcie jest koniecznie, by odsłonić płaski brzuch – nic nie dadzą setki „brzuszków” i „scyzoryków”, jeżeli nasze ciało pokryte jest tłuszczem i wymaga zbicia wagi.

Jeżeli jednak mamy normalną wagę, wystarczy zmiana nawyków żywieniowych. Powinniśmy ograniczyć alkohol, fast foody i słodycze, pić więcej wody, a produkty typu pieczywo, mąka, makaron i ryż zamienić na ich razowe, żytnie odpowiedniki.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Tak jak w przypadku diety, tak i tutaj zalecenia będą się różnić w zależności od tego, z jakiego pułapu startujemy. Jeżeli musimy schudnąć kilka kilogramów, dobrze jest zacząć od aktywności typu cardio: biegania, skakania na skakance, pływania oraz interwałów, które przyspieszą nasz metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej.

Jeżeli nasze ciało jest już w miarę wytrenowane, zaleca się trening siłowy i wzmacniający mięśnie brzucha. Mamy tutaj szerokie pole do popisu: możemy wykonywać nie tylko zwykłe brzuszki, ale także spięcia z obciążeniem (brzuszki połączone z trzymaniem przy klatce ciężaru – 5 kg), wznoszenie nóg trzymających piłkę lekarską, scyzoryk z piłką lekarską, spięcia z piłką lekarską, ćwiczenia na drążku (wznosy nóg prostych i ugiętych). Świetnym ćwiczeniem są także wszystkie odmiany deski, która nie tylko wzmocni nasz brzuch, ale także mięśnie głębokie, odpowiedzialne za prawidłową postawę naszego ciała.
sposoby na płaski brzuch


Suplementy i „wspomagacze”

W walce z wystającym brzuchem pomoże także regularne pite siemię lniane (najlepiej 3 razy dziennie) oraz odpowiednia dawka błonnika w diecie. Siemię zapobiega wzdęciom brzucha, pomaga w trawieniu, łagodzi objawy chorób związanych z układem pokarmowym i reguluje rytm wypróżnień. Błonnik pomaga usunąć zalegające w jelitach resztki jedzenia, pomaga zatem w regulacji wizyt w toalecie i sprawia, że brzuch przestaje być nieatrakcyjnie wzdęty po posiłku. Błonnik dostarczymy do naszego organizmu dzięki odpowiedniej dawce razowych produktów, warzyw i owoców w diecie.

Sposoby na płaski brzuch – WODA!

Płaski brzuch gwarantuje też picie odpowiedniej ilości wody. Czasami wzdęty brzuch wynika z nieodpowiedniego nawodnienia organizmu, które może się skończyć zatrzymaniem wody w ciele i stąd – obrzękami. Z tego powodu warto dbać o picie wody w ciągu dnia – ważne, żeby była pita małymi łyczkami i często, a nie 3–4 razy dziennie po dwie szklanki. Optymalna ilość wody, którą należy wypić to około 1,5 litra dziennie.

Sposoby na wydęty brzuch

Jeżeli podejrzewasz, że twój brzuch jest wzdęty i nie wygląda płasko z jakiegoś innego powodu niż nadmiar tłuszczu, czas byś wzięła pod obserwację swoją dietę. Ogranicz sól, która powoduje zatrzymywanie się wody w organizmie, a co za tym idzie – obrzęki, w tym także obrzęki brzucha. Posiłki spożywaj w spokoju – szybkie jedzenie sprzyja połykaniu dużej ilości powietrza, które potem powoduje wzdęcia i gazy w żołądku. Pij sporo wody, dbaj o błonnik w diecie i ruszaj się regularnie – dzięki temu zminimalizujesz ryzyko wzdęć.