Dodano:

0
Kategoria: Trening

Ćwiczenia z popularnie zwanymi „kettlami” to jeden z najbardziej efektywnych treningów, również dla kobiet! Kolorowe odważniki z rączką to świetny sposób na urozmaicenie swoich treningów siłowych i wyrzeźbienie sylwetki dla wszystkich, którym znudziły się już tradycyjne hantle i sztangi. Przekonaj się, jak łatwo rozpocząć ćwiczenia z odważnikiem kulowym, czyli kettlebell.


Czym są odważniki kettlebells?

Kettlebell to wielofunkcyjny kulisty odważnik o różnej wadze, z doczepionym uchwytem. Wyglądem przypomina ciężką kulę armatnią z charakterystyczną „rączką”. Mało kto wie, iż historia powstania kettlebells sięga osiemnastego wieku. Pierwsze kettlebells powstały w Rosji, gdzie nazywa się je girie. Ostatnimi czasy dość leciwy trening z odważnikami kulowymi przeżywa swój renesans i za sprawą treningu typu crossfit ponownie stał się przebojem siłowni i centrów fitness.

UWAGA! NOWOŚĆ!
Berrator i opinie o nim dają jasny i konkretny przekaz! 
Tłuszcz nie ma szans - czy jesteś gotowy?

Jakie są zalety treningu z kettlebells?

Trening z odważnikami kulowymi z powodzeniem można zaliczyć do ćwiczeń funkcjonalnych, czyli naśladujących naturalne ruchy naszego ciała. Ćwiczenia z tzw. „kettlami” są wielostawowe i angażują duże grupy mięśni, również mięśnie głębokie korpusu. Ćwicząc z kettlebells, nie tylko poprawimy siłę eksplozywną (umożliwiającą rozwijanie maksymalnej siły mięśni w jak najkrótszym czasie) i stabilizację, ale również popracujemy nad muskulaturą i utratą zbędnego tłuszczu. Odważniki kulowe są świetną alternatywą do ćwiczeń siłowych – powtarzane aż do znudzenia wyciskanie może nabrać nowego wymiaru dzięki ekscytującym ćwiczeniom z kettlami. Kettlebells pomagają również przełamać stagnację treningową poprzez angażowanie innych włókien mięśniowych. Co więcej, możliwości ćwiczenia z kettlebells są praktycznie nieograniczone i świetnie zastępują one hantle czy sztangi – oprócz wykorzystania do ćwiczeń w domu lub na siłowni dzięki swoim kompaktowym rozmiarom doskonale nadają się również do treningu w plenerze.

kettlebell to świetny przyrząd

Porady i ćwiczenia dla początkujących

Jedną z podstawowych technik ćwiczeń z kettlami, której uczy się każdy początkujący, jest tzw. swing oburącz. Aby go wykonać, należy dobrać odpowiednie obciążenie – kettlebell nie powinien nami „zarzucać” (optymalne obciążenie dla początkującej kobiety to około 6–8 kilogramów). Stajemy w pozycji początkowej, czyli w lekkim rozkroku mniej więcej na szerokość barków, lekko uginamy kolana i schodzimy w dół, pilnując, aby nasze plecy były proste i następnie podnosimy kettla stojącego na ziemi jednym, płynnym ruchem. Wykonujemy wymach, używając siły bioder (wprawienie w ruch odważnika nie powinno pochodzić „z ramion”). Końcową fazą swingu jest wyprost – napinamy pośladki i mięśnie czworogłowe ud; nasze ciało musi być utrzymane w prostej pozycji, nie powinno np. zanadto wychylać się do tyłu. Odważnik nie powinien również unosić się zbyt wysoko; optymalnie powinien znajdować się na wysokości twarzy. Na początku ćwiczenie powinniśmy wykonywać wolniej, skupiając się na prawidłowej technice – dobrze jest wykonywać je przy asyście doświadczonego instruktora, który ewentualnie skoryguje naszą postawę bądź wskaże błędy.


Dla kogo ćwiczenia z kettlebells?

Ćwiczenia z kettlebels przeznaczone są dla osób zdrowych, nie mających problemów ze stawami. Należy jednak mieć na uwadze, iż ćwiczenia z odważnikami kulowymi wymagają precyzyjnej techniki, uwagi i skupienia na wykonywanych czynnościach. Jeśli dotychczas do naszych ulubionych ćwiczeń należała jazda na rowerku stacjonarnym, gdzie „wyłączałyśmy myślenie” i przez 20 minut oglądałyśmy wideoklipy na telewizorze bądź czytałyśmy książkę, musimy zdać sobie sprawę, iż ćwicząc z kettlami, musimy być skoncentrowane na tym, co w danej chwili robimy. Inaczej nie tylko nie uzyskamy pożądanych efektów, ale możemy zrobić sobie (i innym) krzywdę.