Dodano:

0
Kategoria: Trening

Orbitrek to urządzenie, dzięki któremu jesteśmy w stanie wyćwiczyć zarówno dolne, jak i górne partie ciała, a nawet brzuch! Jak właściwie wykorzystać wszystkie jego możliwości i jaki sprzęt wybrać, aby być zadowolonym z efektów? Czy trening na orbitreku jest dla każdego?


Orbitrek – co to za urządzenie?

Orbitrek to urządzenie do ćwiczeń składające się z dwóch pedałów połączonych z kołem oraz z dwoma drążkami przeznaczonymi do trzymania w rękach. W trakcie ćwiczeń nasze nogi wykonują owalne ruchy, dzięki czemu w trening angażują się wszystkie obecne w nich mięśnie. Drążki sprawiają, że także i ręce intensywnie pracują – a zatem i mięśnie rąk ładnie się modelują. To ważne, bowiem większość urządzeń nie wykorzystuje siły rąk, czego efektem jest później zwisająca z ramion skóra. Na orbitreku ćwiczymy całe ciało. Jeśli nie złapiemy drążków rękami, intensywne ruchy nóg spowodują większe napięcie w okolicach brzucha. Jest to zatem doskonały sposób na odchudzenie tej partii ciała.

Orbitrek inaczej nazywamy jest rowerem eliptycznym, trenażerem eliptycznym, a także crosstrainerem. Może występować w wielu rodzajach: orbitrek magnetyczny, eliptyczny, czy też elektromagnetyczny. Wszystkie warte są zainteresowania sportowców i osób dbających o swoją kondycję.


Jak ćwiczyć na orbitreku?

W trakcie wykonywania ćwiczeń ważna jest odpowiednia postawa ciała – wówczas trening jest najskuteczniejszy i jednocześnie najbezpieczniejszy. Każdy sportowiec wie, że nawet ruch może być niezdrowy, jeśli wykonywany jest nieumiejętnie – może bowiem spowodować kontuzje i nadmiernie obciążać stawy.

Na szczęście orbitrek minimalizuje ryzyko pojawienia się takich kontuzji – dlatego też specjaliści podkreślają, iż jest doskonałą alternatywą dla biegania, ponieważ obciążenie stawów jest zredukowane. Stopy powinny jednak spoczywać płasko na pedałach, a plecy muszą być wyprostowane. Głowę należy utrzymywać prosto.

orbitrek

Jedną z zalet orbitreka jest możliwość dostosowania go do własnych możliwości. Przed rozpoczęciem ćwiczeń ustawiamy opór pedałów, dzięki czemu mamy wpływ na ilość siły, jaką będziemy musieli włożyć w ich poruszanie. Wraz ze wzrostem formy możemy zadbać, by był on coraz większy. W ten sposób wciąż budujemy coraz lepszą kondycję.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń na orbitreku musimy rozgrzać całe ciało – stosowne jest zatem wykonanie kilku ćwiczeń rozciągających. Wystarczy 10-minutowa rozgrzewka. Warto pamiętać, że początkujący nie powinni trenować codziennie – mięśnie muszą mieć czas na regenerację. Najlepiej zacząć od 3 treningów w tygodniu.


Orbitrek – kilka porad dla kupujących

Wybór odpowiedniego sprzętu jest niezmiernie ważny – ma on nam bowiem służyć przez wiele lat i zapewnić stosowne bezpieczeństwo. Dlatego też specjaliści zalecają, aby unikać zbyt tanich urządzeń – mogą nie być wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia lub też nie będą posiadać stosownych funkcji, umożliwiających dokonywanie pewnych modyfikacji. Dobrze jest wybrać orbitrek, który będzie posiadał wyświetlacz badający nasze tętno – to bardzo ważne, zwłaszcza gdy ćwiczenia mają wykonywać osoby z nadwagą.

Im więcej osób będzie korzystało z orbitreka i im wyższa jest ich waga, tym lepszej jakości sprzęt musimy kupić. Orbitreki tańsze mogą się bowiem wykazywać mniejszą stabilnością i po pewnym czasie zaczną pracować coraz ciężej oraz głośniej – ze względu na większe obciążenie. Już użytkownik o wadze 90 kilogramów musi zainwestować w nieco lepszy sprzęt – każde kolejne 20 kilogramów to konieczność kupna sprzętu o jeszcze wyższej jakości.