Dodano:

0
Kategoria: Trening

Pewnie nieraz słyszałaś, że pilates to straszna nuda. I być może z tego powodu nie interesowałaś tym treningiem. Jednak gwiazdy Hollywood są innego zdania. Fankami tego typu gimnastyki są m.in. Kate Hudson, Cameron Diaz i Jennifer Aniston. Pragniesz mieć równie piękne ciało jak wspomniane aktorki? Ćwicz pilates!


Co to jest pilates?

Ten rodzaj aktywności fizycznej różni się od pozostałych sportów, ponieważ pilates to ćwiczenia psychofizyczne, oddziałujące na ciało i sferę duchową. Co ciekawe, trening nie wymaga wielkiego wysiłku, a efekty są zdumiewające. Gimnastyka wykonywana przy muzyce relaksacyjnej opiera się na elementach baletu oraz jogi. W tego rodzaju technice kluczowa jest mobilizacja mięśni większych i mniejszych. Największy wkład w trening wnosi brzuch, dlatego spektakularne zmiany dotyczą właśnie tej strefy. Zanim poszczególne ruchy nabiorą płynności i będą wykonywane poprawnie minie trochę czasu, ale nie warto się zniechęcać. W końcu nikt nie jest mistrzem po pierwszych zajęciach. Ponadto dopiero po kilku sesjach można odczuć, że w trening angażuje się całe ciało. Dlaczego tak się dzieje? W pilatesie wszystko jest ze sobą powiązane: oddech, kąt nachylenia i optymalne ustawienie. Jeden mały błąd, a ćwiczenie traci sens. W związku z tym lepiej trenować pod okiem specjalisty niż z wirtualnym instruktorem lub, co gorsza, z książką.


Ćwiczenia pilates – dla kogo?

Pilates nie jest zarezerwowane dla kobiet, które unikają wysiłku i dostają wysypki na samą myśl o poceniu się na siłowni, ponieważ uważają, że w ten sposób rozbudują mięśnie i będą wyglądały jak kulturystki. Ten zestaw ćwiczeń stanowi doskonałe uzupełnienie wielu innych aktywności fizycznych. Na pilates nie jest się ani za starym, ani za młodym. Metoda ta jest idealna dla każdego, niezależnie od wieku, płci i kondycji. Ćwiczenia nie są wyczerpujące fizycznie i nie muszą być wykonywane każdego dnia – wystarczy 2-3 razy w tygodniu. W trakcie sesji nie są wykonywane gwałtowne podskoki, dlatego jest to dobry trening dla osób z nadwagą, bólami kręgosłupa, stawów oraz tych, którzy w gimnastyce mają spore zaległości. Co więcej, pilates wzmacnia mięśnie miednicy i kręgosłupa,dlatego jest szczególnie polecane dla kobiet ciężarnych.

pilates jest powolny, ale niech cię to nie zwiedzie

Jakie efekty daje pilates?

Lista korzyści wynikających z ćwiczenia pilates jest dość długa, aby zachęcić was do aktywności fizycznej, zamieszczamy najważniejsze z nich:

Wewnętrzna harmonia
Podczas treningu pilates umysł i mięśnie współpracują ze sobą, dzięki czemu ławo jest osiągnąć pełną harmonię - nie mylić ze stanem nirvany. Co więcej, w trakcie treningu uwalniane są endorfiny, które poprawiają samopoczucie skuteczniej niż tabliczka czekolady.

Relaks
Życie w ciągłym biegu to standard. Praca, dom, cała góra obowiązków i wszechobecny stres. Niekiedy chciałoby się zamknąć oczy i teleportować na inną planetę. Zamiast zmieniać adres, można skorzystać z zajęć pilates. Ćwiczenia wykonywane przy relaksacyjnej muzyce prowadzą do wyciszenia i sprawiają, że napięcia kumulujące się w pasie barkowym oraz kręgosłupie znikają na długo.

Koncentracja
Ten rodzaj ćwiczeń wymaga skupienia, dlatego w trening powinien być zaangażowany cały umysł. Początkowo wszystko rozprasza i skupienie się na poszczególnych czynnościach wydaje się abstrakcją. Jednak podczas kolejnych sesji łatwiej o wyciszenie. Uwaga koncentruje się na tym, co ważne, a myśli nie galopują do tego co było, ani co będzie. Ta niezwykle cenna umiejętność bywa przydatna także poza salą ćwiczeń, np. w pracy.


Odchudza i uelastycznia ciało

Warto podkreślić, że utrata wagi nie jest wielka. Niemniej ćwiczenia pilates pięknie modelują sylwetkę, wzmacniają i uelastyczniają mięśnie. Czy osoby pragnące schudnąć powinny zrezygnować z tego rodzaju ćwiczeń? Nie. Pilates nie odchudza tak skutecznie jak cardio i siłownia, ale stanowi idealne uzupełnienie wspomnianych treningów. Jeśli chcesz spalić więcej tłuszczyku, poprzedź gimnastykę solidną rozgrzewką, podkręć tempo ćwiczeń i zmodernizuj dietę.