Dodano:

0
Kategoria: Uroda

Jest taka dieta, która nie tylko pomaga pozbyć się nadprogramowych kilogramów, ale i zmarszczek. Niewiarygodne? A jednak! Dieta dr. Perricone'a jest hitem wśród hollywoodzkich gwiazd. Marzysz o smukłej sylwetce, sprawnym umyśle i gładkiej skórze? Ta kuracja jest dla ciebie! Sprawdź, na czym polega dieta dr. Perricone'a i wypróbuj nasze jadłospisy.


Co to jest dieta dr. Perricone'a?

Doktor Perricone'a uważa, że nadwaga spowodowana jest stanem zapalnym w organizmie wynikającym z nieprawidłowo zbilansowanej diety lub, mówiąc wprost, ze złego odżywiania. Motywem przewodnim kuracji amerykańskiego dermatologa jest odchudzanie i odmładzanie, dlatego skład menu nie jest dziełem przypadku. Spożywanie zaleconych produktów ma na celu poprawę kondycji skóry i jej atrakcyjności. Na tym jednak nie koniec. Przestrzeganie żywieniowych zasad przekłada się na wzrost poziomu energii, potencjał intelektualny, wydolność fizyczną i odporność organizmu.

Hit amerykańskiego lekarza opiera się na wykluczeniu z jadłospisu produktów o wysokim indeksie glikemicznym oraz zachowaniu optymalnej proporcji białek, dobrych tłuszczów i węglowodanów. W diecie dr. Perricone'a liczenie kalorii nie jest priorytetem. W zasadzie można sobie odpuścić przeglądanie tabeli, analizowanie składu posiłków i wszelkie obliczenia. Powód? Menu nie zawiera żywności, która mogłaby zaszkodzić figurze, a odchudzanie nie jest tu celem nadrzędnym. Obowiązkowe jest spożywanie 2–3 porcji produktów probiotycznych lub prebiotycznych, 1–2 porcji ziaren, orzechów i ryb morskich oraz 5 porcji warzyw. Taki model żywienia sprawia, że skóra wyraźnie się wygładza i pięknieje, a tłuszczyk znika z bioderek mimochodem. Rezultaty już po trzech dniach? Tak, pod warunkiem, że każdego dnia komponujesz te same posiłki.


Zasady diety dr. Perricone'a

Dieta dr. Perricone'a jest prosta, lecz jednak by osiągnąć spektakularne efekty, musisz przestrzegać kilku zasad. Oto one:

1. Unikaj picia kawy, szczególnie w dużych ilościach. Niestety, choć jest aromatyczna, wypłukuje z organizmu mikroelementy. Ponadto spożywana w dużych ilościach stymuluje wydzielanie kortyzonu, hormonu nadnerczy powodującego otyłość.

2. Zrezygnuj z picia napojów gazowanych oraz produktów i posiłków obfitujących w cukier, bowiem przyspieszają one procesy starzenia. To naczelni wrogowie młodego wyglądu.

3. Każdy posiłek wzbogacaj o produkty prebiotyczne i probiotyczne.

4. Spożywaj dużo ryb morskich – zawierają one kasy omega-3, które korzystnie wypływają na wygląd skóry i odporność organizmu.

5. Każdy dzień rozpoczynaj szklanką ciepłej wody z cytryną lub dodatkiem świeżych ziół – melisy, mięty itp. W ten sposób pobudzisz układ pokarmowy do pracy i pozbędziesz się toksyn z organizmu.

6. Nawadniaj się, a twoja skóra będzie napięta i sprężysta.

7. Nie stosuj diety, jeśli jesteś w ciąży bądź karmisz, chorujesz na niewydolność nerek, masz problemy z wątrobą i trzustką. Dieta niewskazana jest także dla dzieci i młodzieży w okresie dorastania.

dieta dr. Perricone'a wymaga dużo wody

Składniki zgodne z dietą dr. Perricone'a

Podstawą kuracji są mikroelementy i witaminy A, C, E. Jakie produkty powinny znaleźć się w jadłospisie, aby dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych?

- produkty probiotyczne – maślanka, kefir, serek, jogurt, spirulina, miso, kwaszona kapusta,

- produkty prebiotyczne – płatki owsiane, cebula, marchew, karczochy, banany, szparagi, kalarepka, fasolka szparagowa, por, szpinak, zielone warzywa liściaste,

- ponadto w jadłospisie powinny znaleźć się: cytryny, kiwi, jabłka, gruszki, świeże jagody, truskawki, maliny, oliwa z oliwek, chude mięso drobiowe, jaja ekologiczne, migdały, orzechy laskowe, łosoś, woda mineralna.


Przykładowy jadłospis diety na trzy dni

Masz ochotę wypróbować dietę dr. Perricone'a? Chcąc osiągnąć najlepsze rezultaty, wybierz jeden z zamieszczonych zestawów i stosuj przez trzy dni. Zdaniem autora kuracji tyle wystarczy, aby skóra zyskała młody wygląd.

Zestaw numer jeden

Śniadanie:
Plaster wędzonego łososia na kromce pełnoziarnistego pieczywa, jajecznica z 2 jajek; sałata z dodatkiem świeżych ziół; do picia woda mineralna bądź zielona herbata.

Drugie śniadanie:
Jabłko; jogurt naturalny z dodatkiem orzechów laskowych.

Obiad:
Grillowana pierś kurczaka z brokułami gotowanymi na parze, cukinią i pieczarkami; zielona sałata z pomidorkami koktajlowymi, świeżą bazylią, oliwą z oliwek i cytryną; woda mineralna lub zielona herbata.

Podwieczorek:
Sałatka z gotowanej piersi kurczaka z pokrojonym selerem naciowych i orzechami laskowymi; woda mineralna.

Kolacja:
Plaster wędliny drobiowej; pomidorki koktajlowe; 3 orzechy makadamia; zielona herbata.


Zestaw numer dwa

Śniadanie:
3 czubate łyżki płatków owsianych gotowanych w szklance wody, garść jagód, orzechy włoskie oraz sok z marchewki.

Drugie śniadanie:
Bułeczka owsiana; koktajl z jogurtu i truskawek.

Obiad:
Pieczony lub gotowany na parze halibut; sałata z awokado, pomidorem, selerem naciowym, dodatkiem oliwy z oliwek i soku z cytryny; zielona herbata.

Podwieczorek:
Plaster wędliny z indyka; gruszka; 4 migdały.

Kolacja:
Gotowane mięso drobiowe zmieszane z czarnymi oliwkami i szklanką gotowanego kalafiora; herbata lub woda mineralna.


Zestaw numer trzy

Śniadanie:
Omlet z białek ze szklanką malin i pokrojonym pomidorem; woda mineralna bądź herbata zielona.

Drugie śniadanie:
Serek z dodatkiem świeżych truskawek; ciasteczka owsiane.

Obiad:
Łosoś z grilla ze szpinakiem gotowanym na parze; zielona sałata z dodatkiem oliwy z oliwek i cytryny; zupa z soczewicy.

Podwieczorek:
Chudy serek wiejski z kilkoma oliwkami i liśćmi cykorii; sok warzywny.

Kolacja:
Jajo gotowane na twardo, pokrojona papryka wymieszana z oliwkami; herbata zielona.