Dodano:

0
Kategoria: Uroda

Zdrowe włosy to atut wielu kobiet, a za ich stan odpowiedzialna jest nie tylko odpowiednia pielęgnacja, ale przede wszystkim odpowiednia dieta. Poznaj sekrety diety na piękne włosy i dowiedz się, jak jeść, aby zawsze zachwycały swoim wyglądem!


Pokrzywa i skrzyp na piękne włosy

Nie ma na świecie dwóch lepszych ziół, które tak dobrze działają na włosy. Dieta na piękne włosy musi koniecznie zawierać w sobie skrzyp i pokrzywę, najlepiej w formie naparów z suszonych ziół. Pokrzywę i skrzyp można zbierać samodzielnie, na terenie gdzie nie ma zanieczyszczeń i nie stosuje się oprysków. Najlepszym wyborem są łąki, ale wiele z nich jest pryskanych na różne chwasty. Należy wybierać tylko zaufane miejsca lub po prostu zakupić skrzyp i pokrzywę w sklepie zielarskim, lub w aptece.

Jak często sięgać po te zioła? Pokrzywa może być pita bez żadnych przeszkód, przez cały rok. Wpływa ona korzystnie na wygląd włosów, cery, a także paznokci. Wspomaga rośnięcie włosów i wzmacnia te, które wypadają. Dodatkowo oczyszcza organizm i pomaga usunąć toksyny. Skrzyp powinien być stosowany przez okres 2–3 miesięcy, a następnie należy zrobić przerwę od jego picia. Jest bardzo bogaty w cynk, powoduje pojawianie się nowych włosków, wzmacnia fryzurę i wpływa korzystnie na skórę z trądzikiem.

piękne włosy uzyskasz dzięki diecie

Pij dużo wody!

Woda jest podstawowym budulcem w naszym organizmie, a bez niej niemożliwe jest budowanie i rośnięcie włosów. Wystarczy pamiętać o tym, żeby pić codziennie co najmniej dwa litry wody, aby włosy mogły zdrowo wyglądać i rosnąć. Jeżeli jednak pracujesz fizycznie, uprawiasz sport albo dużo czasu przebywasz na zewnątrz podczas upałów, to wtedy koniecznie jest zwiększenie spożycia wody. Najlepsza jest woda mineralna, ale niegazowana, gdyż gazowana woda niekorzystnie wpływa na układ trawienia i może powodować wzdęcia. Wodę pić należy w niewielkich porcjach, a dzienną dawkę powinno się rozłożyć na cały dzień. Dzięki temu odpowiednie nawilżenie organizmu utrzyma się przez cały dzień.


Warzywa to podstawa!

Warzywa są podstawą każdej zdrowej diety, szczególnie jeżeli jest to dieta wzmacniająca włosy. Jakie warzywa sprawdzą się najlepiej? Na pewno te z dużą zawartością potasu, fosforu i witaminy C, czyli na przykład papryka, pomidory, ogórki, brokuły i młoda kapusta. Warzywa najlepiej zjadać w formie nieprzetworzonej lub pod postacią świeżych soków warzywnych.


Zdrowe tłuszcze na piękne włosy

W diecie na włosy nie może zabraknąć zdrowych tłuszczów, czyli przede wszystkim kwasów omega-6 i omega-3 w odpowiednich proporcjach. Naturalnym źródłem kwasów omega-3 jest przede wszystkim tran, ale nie każdemu smakuje ten wyrób z wątroby dorsza. Jeżeli także ty nie jesteś w stanie przełknąć tego naturalnego suplementu diety, to możesz sięgnąć po alternatywę, czyli olej lniany. Olej lniany ma lekko orzechowy smak i pasuje do wielu potraw. Można nim polewać kanapki, można dodawać go do sałatek albo spożywać łyżeczką. Doskonale wpływa na stan skóry i włosów. Uelastycznia skórę głowy, wzmacnia mieszki włosowe, pomaga regulować wydzielanie naturalnego sebum i zapewnia gęstą, długą czuprynę.