Dodano:

0
Kategoria: Uroda

Cellulit, czyli popularna skórka pomarańczowa ujawniająca się głównie w okolicy ud, to problem, który dotyczy większości kobiet. Sposobów na pozbycie się intruza jest wiele, bardziej lub mniej skutecznych i trwałych. Warto jednak pamiętać, że oprócz rozwiązań farmaceutycznych ważnym elementem jest odpowiednia dieta. Co jeść, a czego unikać, by skutecznie zniwelować cellulit?


Co jeść, by uniknąć cellulitu?

Kremy, masaże, suplementy diety – istnieje wiele rozwiązań, których celem jest zniwelowanie skórki pomarańczowej, czyli cellulitu. Praktycznie kobieta wypróbowała co najmniej kilka sposobów na pozbycie się cellulitu, nota bene, z różnym skutkiem.

W tym momencie należy podkreślić, że cellulit, który raz zagości na ciele kobiety, nie opuści jej do końca życia, aczkolwiek istnieją sposoby, by skutecznie zniwelować jego efekty. Optymalną alternatywą okazuje się aktywność fizyczna i prawidłowa dieta – racjonalna i regularna. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby zjadać pięć posiłków dziennie, trzy główne i dwie przekąski w postaci drugiego śniadania i podwieczorku. Bardzo ważne jest śniadanie, którego nie zastąpi filiżanka mocnej kawy.

Śniadanie zapewnia energię i witalność przez cały dzień, dlatego też powinno być urozmaicone w zakresie wartości odżywczych, czyli zawierać węglowodany, tłuszcze i białko w proporcjonalnych ilościach.
Każdy posiłek powinien być dopełniony świeżymi warzywami, dwa razy dziennie należy jeść owoce, najlepiej o niskim indeksie glikemicznym, natomiast dwa lub trzy razy w ciągu tygodnia w jadłospisie powinny znaleźć się ryby morskie.

Zdecydowanie należy unikać tłustych, ciężkostrawnych potraw, a sól zastąpić znacznie zdrowszymi ziołami. Warto także całkowicie zrezygnować ze słonych przekąsek – sól zatrzymuje wodę w organizmie, a tym samym sprzyja rozwojowi pomarańczowej skórki.

cellulit


Nawadnianie, sport i witaminy

Bardzo ważną funkcję pełni odpowiednie nawadnianie organizmu, tym bardziej w przypadku osób, które zdecydowały się na regularne treningi na siłowni lub w klubie fitness.
Wbrew pozorom nie musi to być wyłącznie niegazowana woda mineralna, która w rzeczy samej jest bardzo ważnym elementem zbilansowanej diety, warto wprowadzić do jadłospisu niskokaloryczne soki warzywne, a podczas treningów dopuszczalne są napoje izotoniczne. Zdecydowanie należy unikać kawy, mocnej herbaty oraz alkoholu, nawet w niewielkich ilościach.

Bardzo ważną rolę w przypadku diety antycellulitowej odgrywają witaminy i minerały, przede wszystkim witamina C, która w znaczny sposób wpływa na jakość i jędrność skóry. Warto także dostarczać organizmowi optymalną ilość krzemu, który znajdziemy m.in. w bananach, kaszach i owocach morza – pierwiastek ten zapobiega powstawaniu cellulitu, uelastyczniając jednocześnie skórę i nadając jej świeży, zdrowy wygląd. Warto dodać, że ryby morskie oraz owoce morza zawierają znaczne ilości kwasów omega-3, które dodatkowo regulują krążenie krwi, poprawiając w ten sposób wygląd skóry.

Ważna jest także aktywność fizyczna, która powinna stanowić dopełnienie codziennej, zbilansowanej diety. Optymalnym rozwiązaniem jest w tej kwestii skorzystanie z pomocy doświadczonego instruktora sportu oraz dietetyka – specjaliści wskażą najlepsze rozwiązanie w zakresie walki z cellulitem.